آفتاب

استاندار خوزستان: باتوسعه خدمات شهری از اداره شهرها به صورت سنتی خارج شویم

استاندار خوزستان: باتوسعه خدمات شهری از اداره شهرها به صورت سنتی خارج شویم

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان گفت: با فناوری های نوین، اداره الکترونیکی شهرها و به روزرسانی خدمات شهری در راستای مدرن کردن شهرها، از اداره شهر به صورت سنتی خارج شویم.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شنبه شب درحاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شهرداری های استان که در محل نمایشگاه های بین الملل اهواز برپا است در جمع خبرنگاران اظهارکرد: این نمایشگاه دستاوردهای شهرداری های استان است و تمامی اقداماتی را که در طول یک سال گذشته در جهت خدمت رسانی به مردم داشتند را به نمایش گذاشت.
وی افزود: همچنین فرصت های سرمایه گزاری در استان در حوزه امور شهری دراین نمایشگاه طراحی و جانمایی شده و در جهت جذب سرمایه گزار اقدامات خوبی صورت گرفته است.
استاندار خوزستان ادامه داد: شهرستان اهواز به عنوان مرکز استان فضای بیشتری برای سرمایه گزاری و جذب سرمایه در حوزه خدمات شهری دارد و شایسته بود که شهراری اهواز نیز در این نمایشگاه شرکت می کرد.
وی ادامه داد: از دلایل عدم حضور شهرداری اهواز اطلاعی نداریم اما اگر فرصت های سرمایه گزاری را برای عموم به نمایش می گذاشت شرایط بهتری برای جذب سرمایه گزار در این شهرستان ایجاد می شد.
شریعتی تصریح کرد: همچنین دراین نمایشگاه برخی از شرکت هایی که در حوزه خدمات شهری فعالیت دارند محصولات جدیدی را به نمایش گذاشته اند و نیاز است شهرداری ها این محصولات جدید را نیز مورد توجه قرار دهند.
وی اظهار کرد: اگربنا باشد گردش مالی بالایی در این استان ایجاد و حوزه خدمات شهری و گردشگری با توسعه همراه شود، شرط اول آن برگزاری نمایشگاه و اطلاع از پتانسیل ها، موقعیت ها و فرصت های سرمایه گزاری است.
استاندار خوزستان بر افزایش کیفیت نمایشگاه های اقتصادی در استان تاکید کرد و گفت: باید این نمایشگاه در سال وقت خالی نداشته باشد و قابلیت های مختلف استان را برای جذب سرمایه گزار به صورت مستمر به نمایش بگذارد.
وی بیان کرد: در زمان حاضر نیاز است که شهرهای بزرگ ما بخصوص کلانشهر اهواز از روش های خدمات شهری سنتی خارج شده و به روش های جدید خدمات دهی روی آورده و از فناوری اطلاعات، دانش های بنیادین و توسعه اینترنت در مناطق مختلف شهری بیشتر استفاده کنند.
شریعتی درخصوص حمایت از شهرداری های در جهت توسعه خدمات شهری در سطح استان گفت: استانداری خوزستان همواره شهرهای محروم را مورد حمایت قرار می دهد و زیرساخت های لازم را برای توسعه خدمات شهری فراهم می کند اما در شهرهای بزرگ مجموعه مدیریت شهری باید توانایی خود را برای چرخاندن شهر بالا ببرد.
استاندار خوزستان با بیان این که شهرستان اهواز باتوجه به درآمدهایی که دارد باید هزینه های خدمات شهری را مدیریت کند گفت: تاکنون حدود یکصد هزار میلیارد ریال در شهرستان اهواز در زیرساخت های فناوری اطلاعات هزینه شده اما در راستای مسائل روبنایی شهرداری و مدیریت شهری باید ورود کند.
وی تصریح کرد: نظارت برعملکرد شهرداری ها وظیفه شوراهای شهر بوده و از آن جا که اعضای شورای شهر را مردم انتخاب می کنند ما نیز به رای مردم احترام گذاشته و در امور شوراهای شهر دخالی نمی کنیم اما استانداری اهرم های خاص خود را برای جلوگیری ازهرگونه تخلف دارد.
استاندارخوزستان شنبه شب به همراه جمعی از مسئولان استان از نمایشگاه دستاوردهای شهرداری و فرصت های سرمایه گزاری که درجهت توسعه خدمات شهری درمحل نمایشگاه های بین المللی اهواز برپا است بازدید کرد.
7152/6064 ** شبد ** 1095 ** خبرنگار: محمد رضا خبازان** انتشار دهنده: رضا رضائی مجد
کد N1511585

وبگردی