آفتاب

برنامه 10‍ ساله جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تدوین شد

برنامه 10‍ ساله جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تدوین شد

اردبیل - ایرنا- رئیس جمعیـت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه 10‍ ساله این جمعیت با توجه به سند راهبردی مصوب شورای عالی هلال احمر تدوین شده است.

به گزارش ایرنا، سید امیرمحسن ضیائی شنبه در همایش مدیران ستادی و عامل استان های جمعیت هلال احمر در سرعین افزود: در این برنامه آینده نگرانه، سطح اثرپذیری جمعیت هلال احمر با توجه به موضوع فعالیت ها و اهداف راهبردی در 10 سال آینده تعیین شده و اهداف راهبردی و برنامه جامع با 9 هدف و درچهار حیطه به تصویب رسیده است.
وی با بیان اینکه با استناد به برنامه 10ساله جمعیت 2 برنامه پنج ساله نیز تدوین شده است، اظهار کرد: هدف نهایی تمامی این برنامه ها، دستیابی به جامعه ای تاب آور است؛ لذا برای رسیدن به این سطح باید اقدامات جامعی در قالب برنامه های سالانه که برشی از برنامه های پنج ساله و در اصل برگرفته از برنامه 10ساله جمعیت است، اجرایی کرد.
وی اضافه کرد: از مزیت های برنامه 10ساله این است که صفر تا 100 برنامه توسط کارشناسان درون جمعیت تدوین شده است .
به گزارش روابط عمومی هلال احمر ، وی همچنین با تاکید بر ضرورت افزایش آمادگی جمعیت هلال احمر برای مواجهه با تکالیف پیش روی خود در حوزه عملیات امداد و نجات با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما، اضافه کرد: ضروری است تا آمادگی خود را در این حوزه افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه شهریور امسال در سواح رانندگی 850 در کشور کشته شده اند، افزود: چند برابر این کشته ها، عوارض و هزینه هایی است که جامعه متحمل آن می شود؛ لذا جمعیت هلال احمر بر اساس وظایف ذاتی خود همواره بر ریشه ها توجه داشته و با تکیه بر آموزش های همگانی تلاش داشته است تا از میزان حوادث و عوارض آن بکاهد.
رییس جمعیت هلال احمر همچنین به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تاکید کرد: زمانی که سیاسی عمل کنیم، کارکرد مردمی خود را از دست خواهیم داد؛ لذا کار سیاسی کردن در هلال احمر و استفاده از منابع و نیروهای جمعیت در این راه، خلاف بوده و همه مدیران را به پرهیز جدی از این مهم توصیه می کنیم.
همایش مدیران ستادی و عامل استان های جمعیت هلال احمر روزهای شنبه و یکشنبه در سرعین در جنوب غرب اردبیل برگزار می شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6018/6016
کد N1511529

وبگردی