آفتاب
معاون وزیر آموزش و پرورش:

اردوهای راهیان نور ارزش های انقلاب را به نسل جدید منتقل می کند

اردوهای راهیان نور ارزش های انقلاب را به نسل جدید منتقل می کند

قم - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: اردوهای راهیان نور به بهترین شکل ارزش های انقلاب اسلامی را به نسل جدید منتقل می کند و روحیه معنویت گرای جوانان با حضور در مناطق جنگی تقویت می شود.

به گزارش ایرنا، حمید رضا کفاش روز شنبه دردیدار اعضای قرارگاه راهیان نور دانش آموزی امام حسن عسکری (ع) با آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، افزود: اردوهای راهیان نوربه منظور بازدید از مناطق جنگی با همکاری سپاه پاسداران، بسیج مستضعفین و آموزش و پرورش هر سال برگزار می شود و سال گذشته 700 هزار دانش آموز در این اردوها شرکت کردند.
وی گفت: در این برنامه فرهنگی، مدیران مدارس، مربیان و روحانیان مبلغ و روایتگر جنگ در کنار دانش آموزان حضور دارند و واقعیت های دوران دفاع مقدس را برای آنها بازگو می کنند.
وی ادامه داد: برنامه های بسیار متنوعی در طول برگزاری اردوهای راهیان نور تدارک دیده شده است که موجب تقویت سطح معرفت دانش آموزان نسبت ارزش های انقلاب اسلامی می شود و به همین دلیل خانواده های دانش آموزان نیز از حضور فرزندان خود در این دوره ها استقبال می کنند.
کفاش گفت: برگزاری راهیان نور دانش آموزی به دلیل اثرگذاری مثبت در روحیه نوجوانان و جوانان کشور که در سنین حساسی قرار دارند، نتیجه های تربیتی بسیار خوبی در مجموعه آموزش و پرورش داشته است.
وی افزود: هر سال، آغاز اعزام ها به صورت مانور برگزار می شود که در همین رابطه امسال استان قم میزبان این آیین در حرم حضرت معصومه (س) بود و حدود یکهزار دانش آموز در آن شرکت کردند.
وی با بیان اینکه اردوی راهیان نور دانش آموزی با رعایت نکات ایمنی انجام می شود، ادامه داد: تاکنون در این اردوها اتفاق خاصی رخ نداده است و دانش آموزان در سلامت کامل از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور دیدار می کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموز دختر و پسر با رعایت مسائل شرعی و تفکیک از یکدیگر در مناطق جنگی حضور پیدا می کنند و از معنویت این مکان های مقدس بهره مند می شوند.
اعضای قرارگاه راهیان نور دانش آموزی در سفر به شهر مقدس قم در آیین اعزام نخستین گروه راهیان نور دانش آموزی سال تحصیلی جدید در حرم مطهر حضرت معصومه(س) شرکت و با آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم کریمه اهل بیت(ع) دیدار و گفت و گو کردند.
/7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان **انتشاردهنده: جعفرمسلمی
کد N1511511

وبگردی