آفتاب

نماینده مجلس: مسئولان مانع از چالش آفرینی در مساله آب شوند

نماینده مجلس: مسئولان مانع از چالش آفرینی در مساله آب شوند

شهرکرد - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان با تدبیر صحیح و مدیریت منابع آبی استان چهارمحال و بختیاری، مانع از چالش آفرینی در این منطقه شوند.

به گزارش ایرنا، اردشیر نوریان روز شنبه در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: به جرات می توان گفت که چهارمحال و بختیاری با هیچ مشکل امنیتی روبرو نیست، اما مدیریت نادرست مساله آب بخصوص حوادث اخیر شهر بلداجی که به یک معضل اجتماعی تبدیل شد، می تواند برای استان و کشور چالش آفرین باشد.
وی تصریح کرد: بی تدبیری هریک از طرح های انتقال آب سبزکوه، گلاب، تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد می تواند منشا یک بحران شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر توجه مسئولان به مطالبات مردم استان در مساله آب افزود: این که برای انتقال آب از چهارمحال و بختیاری اعتبارهای میلیاردی هزینه می شود، اما برای جلوگیری از ممنوعه شدن دشت ها و هدر رفت منابع آبی این استان اعتبار لازم در نظر گرفته نمی شود، غیرمنطقی است که می طلبد در این رابطه تجدیدنظر شود.
وی در ادامه بی توجهی به ظرفیت های استان را مغایر با اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: یکی از طرح های مهمی که می تواند اهداف اقتصاد مقاومتی را در استان محقق کند، طرح جامع گردشگری است که شاهد شعارزدگی در این حوزه هستیم و اقدام های عملی خوبی دیده نمی شود.
نوریان خاطرنشان کرد: در حدود سه سال و نیم از فعالیت دولت یازدهم گذشته شده و درحالی که تا پایان دولت فرصتی باقی نمانده است اما انتظار می رود اقدام های عملی را در این حوزه از دولتمردان شاهد باشیم.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی نه در شعار که با عمل محقق می شود و این می طلبد تا همانطور که عنوان قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر این امر مهم نامگذاری شده به شکل جهادی و عملیاتی به این موضوع نگاه شود.
نوریان با ابراز نارضایتی از عملکرد و همکاری بانک های استان افزود: همکاری نامناسب بانک ها و قوانین دست و پاگیر سبب شده تا زمینه برای اجرای طرح های اقتصادی در استان به خوبی فراهم نشود.
وی پیشنهاد داد تا طرحی در قالب یک تعاونی چندمنظوره با اسم حضرت قمربنی هاشم (ع) با کمک سرمایه گذاران در استان اجرایی شود.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
7363/6021
کد N1511499

وبگردی