آفتاب

فرماندار قوچان: مرز باجگیران بازگشایی شد

فرماندار قوچان: مرز باجگیران بازگشایی شد

مشهد – ایرنا- فرماندار قوچان گفت: مرز باجگیران در اجرای توافقات انجام شده بین معاون وزیر امور خارجه کشور ترکمنستان بامقامات جمهوری اسلامی ایران از روز شنبه بارگشایی شد.

علیرضا قامتی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیش از این نیز نشست های مختلف در دو کشور ایران و ترکمنستان در سطح وزرا، معاونین وزرا ، مدیران کل دستگاههای امنیتی، وزرات امور خارجه و وزارت امور اقتصاد برای بازگشایی این مرز انجام شده بود.
وی با بیان اینکه این مرز بیش از 2 ماه و نیم پیش به صورت یکطرفه از سوی کشور ترکمنستان بسته شد، افزود : موضوعات در بحث بازارچه ها و حمل و نقل مطرح شده و خوشبختانه در آخرین نشست برگزار شده؛ توافقاتی با معاون وزیر امور خارجه کشور ترکمنستان در زمینه بازگشایی صورت گرفت .
فرماندار قوچان با بیان اینکه آن چه تاکنون در توافق قید شده برداشتن محدودیت ها است، اضافه کرد : تا پایان هفته بازارچه مشترک ایران و ترکمنستان نیز بازگشایی خواهد شد و شهروندانی که در این بازارچه مشغول فعالیت بودند می توانند فعالیت اقتصادی خود را از سر بگیرند .
قامتی با یادآوری اینکه روشهای دیپلماسی کشور ترکمنستان متفاوت است و تا زمانی که چگونگی آن در اجرا دیده نشود نمی توان موضوعی را به طو رقاطع مطرح کرد، گفت: در هفته آینده و پس از بازگشایی مرز و بازارچه با شروع کار اقتصادی در این منطقه ، اطلاع رسانی لازم را خواهیم کرد که آیا به شرایط قبل از این محدودیتها خواهیم رسید یا محدودیتی خواهیم داشت.
دولت ترکمنستان پس از اعمال محدودیت تجاری در مرز باجگیران، از نیمه مرداد ماه سال جاری این مرز را به طور کامل بسته بود.
شهر باجگیران از توابع استان خراسان رضوی نقطهٔ مرزی بین ایران و ترکمنستان است.
7501/6012
کد N1511486

وبگردی