آفتاب

کمیته راهبردی کنفرانس توسعه پایدار در سیستم های مهندسی تشکیل شد

کمیته راهبردی کنفرانس توسعه پایدار در سیستم های مهندسی تشکیل شد

اولین جلسه کمیته راهبردی کنفرانس توسعه پایدار در سیستم های مهندسی انرژی، آب و محیط زیست در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه کمیته راهبردی دومین کنفرانس توسعه پایدار در سیستم های مهندسی انرژی، آب و محیط زیست با حضور مدیران و معاونان ارشد سازمان محیط زیست، وزارتخانه های علوم، نیرو، نفت، کشور، شهرداری و مدیران و معاونان ارشد تعدادی از بانک ها و پژوهشکده های وابسته به وزارت نفت، نمایندگان مجلس و شورای شهر تهران و ... یازدهم مهرماه ۱۳۹۵ از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.

دومین کنفرانس ملی «توسعه پایدار در سیستم‌های مهندسی انرژی، آب و محیط زیست»، روزهای ۳و۴ اسفندماه ۹۵ برگزار می شود و مهلت ارسال مقالات به این کنفرانس، اول دی‌ماه ۱۳۹۵ اعلام شده است.

صنعت حمل و نقل، صنعت ساختمان، صنایع شیمیایی، صنایع نظامی و راهبردی، دینامیک سیالات محاسباتی در انرژی، آب و محیط زیست، مدیریت سبز، صنایع کشاورزی، صنایع نیروگاهی، مناطق آزاد در توسعه پایدار، نقش کلیدی بانک‌ها و عوامل اقتصادی در توسعه پایدار، تاثیر کاهش فقر بر پایداری جوامع، صنعت متالورژی، صنایع شیمیایی، معماری و توسعه پایدار محورهای برگزاری دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در سیستم‌های مهندسی انرژی، آب ومحیط زیست است.

توسعه پایدار به عنوان اصلی‌ترین شاخص در رشد و تعالی جوامع پیشرفته، محور توجه همه فعالیت‌های حال و آینده انسان امروزی است؛ زیرا در نظر نگرفتن این امر در تولید محصولات، استفاده از منابع، تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، اجتماعی و … می‌تواند منجر به بروز آسیب ‌های جبران ناپذیر به محیط زیست انسانی شود.

در این راستا اولین کنفرانس توسعه پایدار در سیستم‌ های مهندسی انرژی، آب و محیط زیست در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد تا زمینه‌ ساز شکل گیری محیطی مناسب جهت به اشتراک گذاشتن نتایج پژوهش‌های متخصصان و صاحب‌نظران امر توسعه پایدار باشد.

دکتر سید مصطفی حسینعلی پور،عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران، دبیر دومین کنفرانس توسعه پایدار در سیستم‌ های مهندسی انرژی، آب و محیط زیست خواهد بود.

اطلاعات بیشتر در وب سایت این کنفرانس به نشانی http://sdewe.ir  در دسترس است.

کد N1511404

وبگردی