آفتاب

دبیر کل حزب اسلامی کار:نمی‌توان نظر گروه‌های مخالف شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را به زور تغییر داد

دبیر کل حزب اسلامی کار:نمی‌توان نظر گروه‌های مخالف شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را به زور تغییر داد

عضو شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: چند گروه در مجموعه اصلاح‌طلبان حضور دارند که معتقد به شیوه دیگری برای فعالیت‌های سیاسی انتخاباتی هستند، نظرات خاص خود را دارند، آنها را ارائه می‌کنند و بر همان اساس حرکت می‌کنند.

حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار، در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره اتفاقات درونی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و اختلافات پیش آمده در این شورا اظهار داشت: نمایندگان احزاب مختلف اصلاح‌طلب در شورای عالی سیاستگذاری حضور دارند و قرار بود نمایندگان چند گروه دیگر هم به این شورا اضافه شوند.

وی پیرامون بیانیه جمعی از احزاب اصلاح‌طلب درباره خروج از شورای عالی سیاستگذاری گفت: ممکن است چند گروه نسبت به سایر گروه‌ها نظر متفاوتی داشته باشند؛ طبیعتا آنها نظر خود را بیان می‌کنند و دیگران هم این نظرات را می‌شنوند و درباره آن تصمیم‌گیری می‌گنند اما این مسائل به‌صورت جدی در شورای عالی سیاستگذاری و در مجموعه اصلاح‌طلبان مورد گفت‌وگو قرار نگرفته است.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: احتمالا در جلسه آتی شورای هماهنگی این مسائل مورد بحث قرار می‌گیرد و تصمیم اساسی در جلسه یکشنبه آینده اتخاذ خواهد شد.

کمالی درباره منشا اختلافات درونی اصلاح‌طلبان گفت: چند گروه در مجموعه اصلاح‌طلبان حضور دارند که معتقد به شیوه دیگری برای فعالیت‌های سیاسی هستند، نظرات خاص خود را دارند، آنها را ارائه می‌کنند و بر همان اساس حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: اینکه در نهایت چه تصمیمی گرفته می‌شود و این مسائل چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت، در آینده مشخص خواهد شد. در واقع باید ببینیم که سایر اصلاح‌طلبان نسبت به نظرات این گروه‌ها چه واکنشی نشان می‌دهند.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تصریح کرد: این مساله‌ای نیست که بتوانیم آن را پیش‌بینی کنیم؛ باید جلسه تشکیل شود و موضوع به بحث و گفت‌وگو گذاشته شود تا تلاش کنیم که اتحاد میان اصلاح‌طلبان حفظ شود و همه در کنار یکدیگر باشند اما در عین حال اگر گروه‌ها یا افرادی در این مجموعه باشند که روش فعلی را نپسندند و به‌دنبال روش دیگری باشند، نمی‌توان سلیقه و نظر آنها را به زور تغییر داد. این‌که نظرات جامعه به کدام گروه نزدیک‌تر باشد و نسبت به آن اقبال دارد، در آینده مشخص خواهد شد.

۲۹۲۱۵

کد N1506478

وبگردی