آفتاب
از سوی بنیاد ادبیات داستانی؛

سه شرط حضور در کارگاه رمان‌نویسی احمد دهقان اعلام شد

سه شرط حضور در کارگاه رمان‌نویسی احمد دهقان اعلام شد

کارگاه داستان‌نویسی احمد دهقان در حالی در بنیاد شعر و ادبیات داستانی برگزار می‌شود که وی سه پیش شرط و روش برای انتخاب حاضران در این کارگاه اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، این دوره پیشرفته با حضور احمد دهقان، خالق آثاری چون «سفر به گرای ۲۷۰ درجه»، «گردان چهار نفره»، «دشتبان» و «پرسه در خاک غریبه» طی یک سال برگزار می‌شود و قرار است طی این دوره ۲۴ نفر از نویسندگان جوان، برای تولید رمان و چاپ آن آماده شوند.

طبق طرح پذیرش ادب‌جو در کارگاه پیشرفته رمان، این افراد به سه شیوه خواهند توانست به جمع فراگیران راه یابند. ارائه طرح یا خلاصه رمان، معرفی و توصیه لااقل دو نویسنده معتبر و سرشناس و پذیرش از طریق مصاحبه حضوری به وسیله «احمد دهقان»، سه روشی است که هنرجویان جوان می‌توانند با استفاده از آن‌ها در جمع شاگردان این رمان‌نویس حضور یابند.

معاونت داستان بنیاد شعر و ادبیات داستانی در این فراخوان از علاقه‌مندانی که در کارگاه پیشرفته داستان کوتاه حضور نداشته‌اند، خواهد خواست تا طرح یا خلاصه رمان خود را برای سنجش توانایی‌های قلمی ادب‌جویان به این معاونت ارسال کنند.

بر اساس اعلام این معاونت، از بین حدود ۵۰ نفر از ارائه‌دهندگان طرح یا خلاصه رمان، ۲۴ نفر شامل ۱۲ نفر از علاقه‌مندان شهرستانی و ۱۲ نفر از ادب‌جویان تهرانی خواهند توانست به کارگاه پیشرفته آموزش رمان بنیاد شعر و ادبیات داستانی راه یابند که نویسندگان شهرستانی، عموماً در کارگاه و گفت‌وگوی مجازی و تهرانی‌ها به صورت حضوری و کارگاهی با احمد دهقان ارتباط خواهند داشت.

اعضای این کارگاه، پس از حدود ۵ ماه، شروع به نوشتن رمان خواهند کرد که بر اساس پیش‌بینی معاونت داستان بنیاد، حاصل این دوره یک ساله، بین ۵ تا ۸ رمان قابل اعتنا خواهد بود.

کد N1506337

وبگردی