آفتاب

شرکت های آی تی و آی سی تی کشور به بازارهی جهانی متصل می شوند

شرکت های آی تی و آی سی تی کشور به بازارهی جهانی متصل می شوند

ساری – ایرنا – معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت که شرکت های موفق حوزه تکنولوژی اطلاعاتی (آی تی) و تکنولوژی ارتباطی و اطلاعاتی (آی سی تی ) کشور به بازارهای جهانی متصل می شوند تا بتوانند از ظرفیت های بین المللی استفاده کنند .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، عیسی منصوری عصر جمعه در کارگروه توسعه اشتغال مازندران در ساری ، افزود : بیشتر شرکت های موفق آی تی و آی سی تی کشور در بخش توزیع خدمات و کالاهای فعالیت دارند .
وی ادامه داد : با توجه به نوع فعالیت ، این شرکت ها به بازارهای جهانی متصل نیستند و با بازاریابی جهانی می بایست در این عرصه ورود کرد .
معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از آغاز بازاریابی برای این شرکت ها در هندوستان و کره جنوبی خبرداد و گفت : پیش بینی می شود که با این روند بازاریابی ، توسعه اشتغال نیز فراهم شود .
وی با تاکید بر اینکه سهم اشتغال در بخش های مختلف در حال تغییر است ، افزود : هم اکنون شاهد ریزش نیروهای کار از بخش های صنعت و کشاورزی به سمت خدمات هستیم .
منصوری از گردشگری ، آی تی و آی سی تی و حمل و نقل به عنوان بخشی از فعالیت های اشتغال در حوزه خدمات یاد کرد و گفت : سرعت گذر از اشتغال کشاورزی به خدمات در مازندران بالاست .
وی افزود : می بایست همگام با این گذر ، فرصت ها و ظرفیت های مناسب برای جذب نیرو در بخش خدمات ایجاد شود .
معاون وزیر تعاون گفت : مازندران استان رتبه دار در فارغ التحصیلی دانشگاهی است و به دلیل فراهم نیاوردن فرصت به کارگیری این نیروها در بخش های گردشگری و دیگر زمینه های خدماتی ، شاهد مهاجرت نیروها هستیم .
وی اضافه کرد : اقتصاد استان مازندران در حال تغییر به سمت مسافرپذیری است و باید بر همین اساس هم زیرساخت ها و فرصت های شغلی ایجاد شود .
استان مازندران بر اساس آخرین برآورد سازمان ثبت احوال حدود سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد .
در مازندران 120 دانشگاه دولتی، غیرانتفاعی و آزاد با 220 هزار دانشجو وجود دارد. این استان رتبه پنجم کشور را از لحاظ آمار دانشجویی داراست.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلای انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
کد N1457423

وبگردی