آفتاب
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت:

پزشکان کشور سهم خود را در نوآوری و پیشرفت علم پزشکی دنیا افزایش دهند

پزشکان کشور سهم خود را در نوآوری و پیشرفت علم پزشکی دنیا افزایش دهند

اصفهان- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: لازم است پزشکان کشور سهم و نقش خود را در نوآوری و پیشرفت علم پزشکی دنیا نسبت به گذشته افزایش دهند و بیش از پیش به آن توجه کنند.

به گزارش ایرنا، دکتر ' رضا ملک زاده ' روز جمعه در آیین جشن هفتادمین سالگرد تاسیس دانشکده پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: جامعه پزشکی کشورمان با وجودی که توانسته است همه نیازهای مردم در حوزه بهداشت و درمان را برطرف و خدمات خود را همگام با پیشرفت های دنیا در کشور ارائه کند اما در سال های گذشته به اندازه کافی نوآوری نداشته است.
وی اظهار کرد: نوآوری در پی توجه بیشتر به بخش پژوهش و فناوری اتفاق می افتد و لازم است در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری از سوی دولت و دانشگاه های علوم پزشکی انجام شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه ما باید به آینده نگاه داشته باشیم، گفت: علم پزشکی در حال تحول عظیم است و با تغییرات گسترده در این حوزه تا 15 سال آینده، درمان بیماری های غیر قابل درمان، امکانپذیر می شود.
وی با بیان اینکه پیشرفت حوزه پزشکی با همکاری چهار میلیون دانشمند در سطح جهان اتفاق می افتد ، افزود: لازم است دانشگاه های علوم پزشکی کشور از جمله اصفهان نقش خود را در این زمینه پر رنگ تر کنند و نقش قابل توجهی در پیشرفت علم پزشکی داشته باشند.
ملک زاده ادامه داد: دانشگاه های علوم پزشکی کشور باید با جذب دانش آموختگان برجسته، ارتباطات بین المللی و سرمایه گذاری در بخش پژوهش را افزایش دهند.
معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: انجمن های دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی در این زمینه می توانند نقش و کمک بسیاری داشته باشند.
وی همچنین گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در 10 سال گذشته تا کنون از دانشگاه های برتر کشور در زمینه انجام فعالیت های پژوهشی بوده است.
ملک زاده افزود: دستاوردها و نتایج فعالیت های دانشکده پزشکی این دانشگاه با 70 سال قدمت نیز در ارتقای سطح سلامت کشور قابل توجه بوده است.
وی همچنین با اشاره به بهبود شاخص های توسعه در کشورمان تصریح کرد: سن امید به زندگی در کشورمان در حدود 70 سال گذشته نزدیک به 50 سال بود اما اکنون سن امید در کشورمان برای مردان به 76.5 سال و برای زنان به 80.5 سال افزایش یافته است.
همچنین صبح امروز نماد یادبود طرح توسعه دانشکده پزشکی اصفهان همزمان با جشن هفتادمین سالگرد تاسیس این دانشکده با حضور دکتر ملک زاده، معاون وزیر بهداشت رونمایی شد.
طرح توسعه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمینی به مساحت 36 هزار متر مربع با زیربنای 17 هزار متر مربع احداث خواهد شد.
مراسم گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دیروز پنجشنبه آغاز به کار کرد و امروز جمعه نهم مهر ماه به کار خود پایان داد.
در این گردهمایی حدود 2 هزار و 700 تن از دانش آموختگان و اعضای هیات علمی شاغل و بازنشسته دانشکده پزشکی اصفهان حضور داشتند.
ت/3011 / 2093
خبرنگار: آسیه معینی ** انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
کد N1457419

وبگردی