آفتاب
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

۱۶۰۰ مدرسه پاسخگوی دانش آموزان استثنایی نیست

۱۶۰۰ مدرسه پاسخگوی دانش آموزان استثنایی نیست

بابل - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: هزار و ۶۰۰ مدرسه استثنایی پاسخگوی دانش آموزان با نیازهای ویژه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید قدمی صبح جمعه در مراسم کلنگ زنی مدرسه استثنایی در شهرستان بابل شمار مدارس استثنایی کشور را هزار و ۶۰۰ اعلام کرد و گفت: این تعداد جوابگوی ۱۲۵هزار دانش آموز استثنایی در این حوزه نیست.

قدمی اظهار داشت: احداث مدارس استثنایی دارای هزینه گزاف و همچنین نگهداری دانش آموزان در این گونه مدارس معادل سه تا چهار برابر دانش آموزان مدارس عادی است و این دانش آموزان مانند دیگر دانش آموزان از حق تحصیل برخوردارند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کشور اظهار داشت: بعضی  از خانواده‌های که دارای فرزند معلول هستند و فرزندان معلول خود را برای دورنگاه داشتن از دیگر افراد جامعه در خانه و دور از اجتماع نگهداری می کنند که این باعث افزودن معلولیت در این کودکان می شود، بنابراین مسئولان با ایجاد جاذبه های خاصی چون توانبخشی وسرویس رایگان برای این مدارس باعث تشویق خانواده ها برای ورود به جامعه شوند.

قدمی ادامه داد: افکار مریضی نظیر بالا بودن هزینه نگهداری از دانش آموزان معلول و اینکه باید در دیگر بخش های جامعه خرج شود باید از جامعه زدوده شود زیرا در تمام کشورهای دنیا با شرایط مطلوب از این افراد نگهداری و بهداشت روانی را برای خانواده های این افراد به وجود آورده اند.

وی افزود: در بین دانش آموزان استثنایی ما درکشور نخبگانی وجود دارند که در مراحل مختلف علمی و ورزشی افتخاراتی را برای جامعه کسب کرده اند.

وی در پایان گفت: از ۱۲۵هزار دانش آموز استثنایی ۷۲ هزار نفر از این دانش آموزان در مدارس خاص تحصیل می کنند و بقیه دانش آموزان نابینا وناشنوا به مدارس تلفیقی می روند.

کد N1451663

وبگردی