آفتاب
با حضور وزیر بهداشت؛

همکاری ایران و روسیه در زمینه انتقال تکنولوژی تولید دارو

همکاری ایران و روسیه در زمینه انتقال تکنولوژی تولید دارو

با انعقاد ۱۵ سند همکاری در زمینه انتقال تکنولوژی تولید دارو، همکاری تحقیقاتی انستیتو پاستور و انستیتوهای تحقیقاتی روسیه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه سفر وزیر بهداشت به روسیه، در روز پنجشنبه، ۲۹ سپتامبر(هشتم مهرماه)، ۱۵ سند همکاری در زمینه انتقال تکنولوژی تولید دارو، همکاری تحقیقاتی میان انستیتو پاستور و انستیتوهای تحقیقاتی روسیه، همکاری در خصوص ثبت شرکت های داروسازی در دو کشور منعقد شد.

این مراسم با حضور وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه و شرکت های فعال در بخش خصوصی در روسیه و ایران  برگزار شد.

اسناد امضاء شده به شرح زیر است :

-  سند وزارت صنایع : طرف ایرانی دکتر پیرویان – طرف روس شبسته کوف

-  سند تهیه واکسن آنفولانزا : طرف روس  دکتر یلنا – طرف ایرانی  دکتر رعنایی

-  همکاری انستیتو پاستور و انستیتو ژنینکا در حوزه تحقیقاتی و تولیدات مشترک : طرف ایرانی دکتر مصطفی قانعی، رئیس انستیتو پاستور ایران

-  همکاری  انستیتو پاستور با انستیتو توبرگلوور : طرف ایرانی دکتر مصطفی قانعی – طرف روس پروفسور آتارگان

-  همکاری انستیتو پاستور و انستیتو پابوراوگانیک: طرف ایرانی دکتر مصطفی قانعی – طرف روس پرفسور ایوانف

-  همکاری موسسه بهساز گستر پویندگان با موسسه کیل در حوزه مانیتورهای علائم حیاتی

-  همکاری موسسه بهساز گستر پویندگان با موسسه کوچیف در حوزه لیزر کلیه به منظور از بین بردن  تومرهای سرطانی کلیه

-  همکاری شرکت داروسازی ایران و شرکت کیل در حوزه تجهیزات پزشکی

-  همکاری شرکت ایرانی در روسیه و شرکت ایرانی در ایران در حوزه لیزر

درابتدای این برنامه دکتر مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه ضمن تشکر و خیر مقدم به میهمانان ایرانی و روسی تاکید کرد که برای این سفر برنامه ریزی طولانی مدتی داشتیم چرا که معتقدیم پتانسیلی برای  همکاری هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی وجود دارد که می بایستی به مرحله عملیاتی برسد.
وی افزود: روابط روسیه و ایران در سال های اخیر در تمام زمینه ها پیشرفت کرده است و تبادل هیات ها نه تنها در سطح بالا و سیاسی بلکه در زمینه منطقه ای ، بین المللی ، اقتصادی و تجاری نیز انجام می شود . 
سنایی گفت: روسای جمهور با یکدیگر ملاقات های متعددی هم بصورت حضوری و هم تلفنی داشتند که این مرحله در روابط دو طرف بی سابقه است .
وی اظهار داشت: روابط در زمینه دانشگاهی ، علمی ، فناوری در حال توسعه است و می توان گفت  همه چیز بدون هیچ مانعی انجام می شود.
سفیر ایران در روسیه افزود: هر دو کشور صادر کننده نفت و گاز هستند و توسعه روابط دو کشور آنقدر راحت نیست ولی اسناد زیادی در این زمینه امضا شده است و ما باید سعی کنیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.
وی گفت: ما در سال ۲۰۱۵ باتوجه به کاهش قیمت نفت علی رغم کاهش روابط تجاری کشور با چین به میزان ۳۰% ، روابط تجاری ایران و روسیه ۷۰ % افزایش یافت که این موضوع را هم رئیس کمیسیون تجارت و هم رئیس جمهور روسیه اعلام کردند که امیدواریم ادامه یابد.

به گزارش مهر، سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راس هیاتی در روزهای ۷ و ۸ مهرماه به سن پتربورگ و مسکو سفر کرده بود تا در زمینه همکاری های دارویی و بهداشتی – انتقال تکنولوژی در زمینه دارویی و تجهیزات پزشکی با کشور روسیه بحث و تبادل نظر داشته باشد.

کد N1451625

وبگردی