آفتاب

تولیت آستان قدس: نگاه مقطعی به آسیبهای اجتماعی عامل تشدید آنها است

تولیت آستان قدس: نگاه مقطعی به آسیبهای اجتماعی عامل تشدید آنها است

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: نگاههای زودگذر و آنی بدون پایه و اساس و نیز تصمیمهای مقطعی در حوزه آسیبهای اجتماعی خود عامل تشدید این معضلات در جامعه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در سیزهمین همایش دادستانهای عمومی و انقلاب، روسای کل دادگستریها کشور و سازمان قضایی نیروهای مسلح در مشهد افزود: این حجم گسترده آسیب، فقر، فساد و تبعیض زیبنده جامعه و نظام ما نیست.
وی ادامه داد: باید دولتمردان و مسئولان برای کاهش ناهنجاریهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تدبیر و چاره اندیشی کنند، آسیبهایی که در صورت عدم رسیدگی به مرور زمان تبدیل به جرم و پرونده قضایی می شوند.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: در چنین نشستهایی باید در این ارتباط چاره اندیشی و ارزیابی شده و راهکارهایی به دولتمردان ارائه شود.
وی افزود: قاچاق کالا به عنوان یک پدیده شوم، در نتیجه این نگرشها تبدیل به پدیده ای فراگیر و مساله شده و امروز با وجود آنکه همه دستگاهها و مسئولان در این حوزه آمار عملکردی و برخورد و کشفیات دارند اما واقعیت در کف خیابان با وجود همه این آمارها و برخوردها شکل دیگر دارد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به برگزاری جلسات و همایشهای متعدد ادامه داد: بخش زیادی از این جلسات مربوط به مبارزه با علتها نبوده بلکه مبارزه با معلولها است اما جمع مسئولان و دست اندرکاران قضایی بهترین جا برای این ارزیابی است.
وی گفت: برای مقابله با آسیبهای اجتماعی و تبدیل ناهنجاری به هنجار نیازمند اقدامات جدی و سریع مبتنی برنگاه علمی، عزم ملی و دوراندیشی نسبت به آینده به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر هستیم ضمن آنکه باید امکان پایش و اندازه گیری هم باشد.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: بسترهای زیادی برای مقابله با این آسیبها وجود دارد، زمینه های بهبود اقتصادی، اجتماعی و تحول تمدن در جامعه ما فراوان است که از جمله آنها دینمداری، اعتقادات مذهبی، زیارت، عاشورا و مانند آنها می باشد.
وی اقدامات در حوزه پیشگیری از آسیبها را ناکافی ذکر و بیان کرد: بخشهای مختلفی متکفل این موضوع هستند اما بیش از همه نیازمند یک حرکت جهشی و انقلابی هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری دستگاه قضایی باید 100 درصد انقلابی باشد بگونه ای که آسیبها را علت یابی کند.
وی همچنین بر ضرورت مدیریت فضای مجازی تاکید و بیان کرد: بدون مدیریت صحیح ناهنجاری اجتماعی افزایش می یابد لذا باید از مسئولان مطالبه گری صورت گیرد.
خبرنگار: فاطمه یوسفی**منتشرکننده: حسین کریم زاده
1906/1858
کد N1451410

وبگردی