آفتاب
سردار سعید قاسمی:

نبرد در جبهه‌ حلب مانع جنگ در شهرهای ایران شده است

نبرد در جبهه‌ حلب مانع جنگ در شهرهای ایران شده است

کرج - یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به رشادت شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: ما افتخار می کنیم که در حلب می جنگیم و جنگ به کوچه های شهرهایمان کشیده نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سعید قاسمی عصر پنجشنبه در مراسم یادواره ۹۵ شهید گرانقدر و پنج شهید گمنام هشتگرد که در مسجد جامع این شهر برگزار شد با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی در سی و یکم شهریورماه سال ۵۹، اظهار کرد: دشمن بعثی ۲۵ روز قبل از تاریخ یاد شده تجاوز به مناطق مرزی ایران را آغاز کرده بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرمانده کل قوا در آن زمان بنی صدر بود، گفت: در آن روزها بنی صدر معتقد بود که عراق شرایط حمله به ایران را ندارد.

سردار قاسمی با اشاره به اینکه برخی در کشور چشم دیدن پیشرفت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ندارند، گفت: متاسفانه برخی از مسئولان دچار آلزایمر شده و در اظهاراتی مدعی شده اند که بنی صدر خائن نبوده است.

دشمن شناسی و آمریکا شناسی اولویت دانش آموزان باشد

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه برخی از آقایان گویا نحوه فرار بنی صدر از کشور را فراموش کرده اند، گفت: این در حالی است که اسنادی موجود است که بنی صدر جاسوس بوده است.

این فعال فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از اینکه مفاهیم دفاع مقدس و انقلاب به خوبی به دانش آموزان آموزش داده نمی شود، خطاب به یکی از دانش آموزان حاضر در مجلس گفت: در کتاب های درسی شما چند صفحه به شناساندن شخصیت والای امام خمینی (ره) اختصاص دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید مفاهیم دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به دانش آموزان منتقل شود، گفت: باید شخصیت بزرگوار امام راحل، شهدای شاخص دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مدافع حرم به دانش آموزان شناسانده شود امروزه باید دشمن شناسی و آمریکا شناسی اولویت دانش آموزان باشد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه نسل جدید باید با مفهوم ولایتمداری آشنا شوند و این مهم وظیفه خانواده ها را دوچندان می کند، گفت: متاسفانه آموزش و پرورش درس مربوط به شهید فهمیده را حذف کرده و مدعی شده که به اشتباه این اتفاق رخ داده است.

ملت ایران تعامل با دشمن را نمی پذیرد

سردار قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: ایستادگی رزمندگان باعث شد که حتی یک وجب از خاک ایران جدا نشود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه برخی با بی توجهی تعامل با دشمن را سرلوحه کار خود قرار داده اند، گفت: متاسفانه در سایه تعامل دست دادن سازشکار با سران استکبار تبدیل یک اصل شده است، باید از شهدا شرمنده باشند.

سردار قاسمی به برجام و حوادث بعد از آن اشاره کرد و گفت: برخی از دلتمردان مدعی می شوند که با امضای برجام سایه جنگ از سر کشور برداشته شده است این در حالی است که دشمنان دست از تهدید برنداشته اند.

وی با تاکید بر اینکه طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده است، گفت: سایه جنگ به وسیله برجام از سر کشور برداشته نشده است اگر امنیت در کشور وجود دارد به دلیل رشادت رزمندگان و از جان گذشتگی شهدا است.

اعمال تحریم ها بر علیه ایران پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه برای برخی عکس سلفی گرفتن با عادل الجبیر افتخار است، گفت: برخی به اشتباه می گویند تحریم ها میراث دولت قبل است باید به این دسته از افراد گفت؛ تحریم ها پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بر علیه ایران اعمال شد.

سردار قاسمی با اشاره به اینکه پس از تسخیر لانه جاسوسی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا اعلام کرد که دولت آمریکا با ایران قطع رابطه می کند، گفت: در آن زمان امام خمینی (ره) فرمودند اگر آقای کاتر یک کار خوب انجام داده باشد همین اعمال تحریم ها و قطع رابطه با ایران است ما این را به فال نیک می گیریم انشالله مبنایی برای خودکفایی ما باشد.

این فعال سیاسی در ادامه به گفته رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اشاره کرد و گفت: آقای صالحی می گوید باید به مفاد برجام بیشتر توجه می کردیم و ضمانت اجرایی بیشتری می گرفتیم این در حالی است که یک کشاورز ساده چندی پیش می گفت دولتمردان برای این تعاملات چه ضمانت اجرایی از آمریکا گرفته اند.

سردار قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع لغو کنسرت ها در کشور اشاره کرد و گفت: متولیان فرهنگ در کشور مدعی هستند در اجرای امور فرهنگی تابع سیاست درهای باز هستند.

لزوم برگرداندن حقوق های نجومی به بیت المال

وی با طرح این سوال که تابع سیاست درهای باز بودند به چه معناست، گفت: تا ایرادی از وضعیت فرهنگی در کشور گرفته می شود آقایان می گویند چرا کنسرت ها لغو می شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه با اشاره به سخنان متولیان گردشگری در کشور، گفت: سایه برجام بر گردشگری کشور نیز افتاده است تا جایی که متولیان این صنعت مدعی می شوند که برای توسعه این مهم باید از سیاست گردشگری کشور تایلند استفاده کنیم.

سردار قاسمی به انحراف قراردادهای نفتی نیز اشاره کرد و خواستار شفاف سازی در خصوص این موضوع شد و با طرح این سوال که چرا تکلیف حقوق های نجومی مشخص نمی شود، گفت: موضوع حقوق های نجومی نیازمند شفاف سازی است این در حالی است که سخنگوی دولت از دریافت کنندگان حقوق های نجومی به عنوان ذخایر انقلاب یاد می کند.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه خواسته مردم از مسئولان و مجلس شورای اسلامی برگرداندن حقوق های نجومی به بیت المال است، گفت: دولت باید درباره حقوق های نجومی پاسخگو باشد.

دولت در خصوص حقوق های نجومی به مجلس پاسخ دهد

وی از نمایندگان مجلس خواست که در خصوص حقوق های نجومی از دولت سوال کنند و گفت: حق مردم است که بدانند طلب ایران از آمریکا چقدر است.

سردار قاسمی با اشاره به واحدهای صنعتی نیمه فعال و تعطیل در کشور گفت: آقایانی که سنگ برجام را به سینه می زنند مشکلاتی که گریبان صنعت کشور را گرفته، رفع کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تبلیغات محیطی به طرح این سوال پرداخت که چرا در تبلیغات محیطی از اسم، رسم و راه شهدا استفاده نمی شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس به رشادت شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: ما افتخار می کنیم که در حلب می جنگیم و جنگ به کوچه های شهرهایمان کشیده نشده است.

کد N1451407

وبگردی