آفتاب

عملیات ساخت بیمارستان 400 تختخوابی دزفول با مشارکت بنیاد برکت آغاز شد

عملیات ساخت بیمارستان 400 تختخوابی دزفول با مشارکت بنیاد برکت آغاز شد

دزفول - ایرنا - ساخت بیمارستان 400 تختخوابی آموزشی درمانی یازهرا (س) دزفول با مشارکت بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان عصر پنجشنبه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، عملیات ساخت این بیمارستان به عنوان دومین بیمارستان بزرگ شمال خوزستان در آیینی با حضور سیدعلی صدرالسادات معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و استاندار خوزستان آغاز شد.
با بهره برداری از این بیمارستان نیاز دزفول به تخت های بستری بیمارستانی تا 30 سال آینده برطرف می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در آیین کلنگ زنی این بیمارستان گفت: بیمارستان جدید یازهرا (س) با 40 هزار متر مربع زیربنا دارای 400 تخت بستری است که با تکمیل این مجموعه بیمارستانی ظرفیت تخت آن به 550 تخت قابل ارتقا است.
یوسف پریدار زمان لازم برای تکمیل این بیمارستان را چهار تا پنج سال پیش بینی کرد و ادامه داد: نیمی از اعتبار مورد نیاز ساخت این بیمارستان در تعهد وزارت بهداشت، 25 درصد به عهده بنیاد برکت و 25 درصد دیگر نیز بنیاد مستضعفان به عهده گرفته که در فاز نخست 27 هزار مترمربع این مجموعه بیمارستانی با ظرفیت 200 تخت ظرف 2 تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی اظهار داشت: بیمارستان بزرگ یازهرا(س) به عنوان یکی از بیمارستان های بزرگ خوزستان در هفت طبقه ساخته می شود که سه طبقه آن در زیر زمین و چهار طبقه نیز ارتفاع سازی می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار داشت: این مجموعه علاوه بر بیمارستان دارای هتل، مسکن پزشکان، پارکینگ و نیز یک ورزشگاه کوچک است.
پریدار با اشاره به ظرفیت 420 تختخوابی فعلی بیمارستان بزرگ دزفول تاکید کرد: با بهره برداری از بیمارستان یازهرا(س) با 550 تخت بستری نیاز شهرستان دزفول تا 30 سال آینده به تخت های بستری بیمارستانی برطرف می شود.
وی گفت: بیمارستان بزرگ یازهرا(س) به عنوان یک بیمارستان ارجاعی علاوه بر زیر پوشش قراردادن بیمارستان های کوچک منطقه خدمات تخصصی وفوق تخصصی را به بیماران ارائه می کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با مدرن توصیف کردن بیمارستان جدید یازهرا(س) دزفول افزود: با ساخت این بیمارستان دزفول تمام خدمات تخصصی و فوق تخصصی دولتی این شهرستان بین بیمارستان بزرگ دزفول و بیمارستان بزرگ یازهرا(س) تقسیم می شود.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز ساخت بیمارستان 400 تختخوابی جدید یازهرا(س) دزفول را بسیار ارزشمند دانست و گفت: با ساخت این بیمارستان بخش زیادی از کمبود شدید تخت بیمارستانی در دزفول برطرف می شود.
به گزارش ایرنا، عباس پاپی زاده با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان هیچگونه سرمایه گذاری دولتی در شهرستان دزفول صورت نگرفته است افزود:با وجود نقش آفرینی بی نظیر مردم این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس ، دزفول همچنان از ضعف زیر ساخت ها در بخش های مختلف رنج می برد.
وی در ادامه با بسیار ضعیف توصیف کردن شاخص های توسعه ای در شهرستان دزفول ابراز کرد: از 456 روستای دزفول تنها 98 روستا از آب آشامیدنی بهداشتی برخوردار بوده ضمن اینکه 70 درصد خاک شهرستان دزفول از حداقل امکانات مانند آب، جاده و مخابرات بی بهره است.
سیدعلی صدرالسادات معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این آیین ساخت بیمارستان جدید یازهرا دزفول را در راستای تحقق وعده وزیر بهداشت به مردم مقاوم دزفول در سفر مردادماه پارسال به این شهرستان برشمرد و گفت: ساخت بیمارستان 400 تختخوابی یازهرا(س) دزفول به عنوان بزرگترین و مدرن ترن بیمارستان شمال خوزستان خدمتی بزرگ وتحولی عظیم در حوزه بهداشت و درمان در شمال خوزستان رقم می زند.
وی افزود: پیگیری جدی در سطح وزارت بهداشت در حال انجام است تا بیمارستان 400 تختخوابی دزفول در کمترین زمان و به بهترین و مدرن ترین شکل به بهره برداری برسد.
حسین کوشا مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور ماهر، طراح این بیمارستان نیز در این آیین گفت: بیمارستان 400 تختخوابی یازهرا(س) دزفول بزرگترین و مدرن ترین بیمارستان شمال خوزستان است که در طراحی آن فناوری های نوین دیده شده است.
وی با اشاره به بررسی های دقیق و کارشناسی بر روی نیازهای آموزشی و بهداشتی منطقه ادامه داد: این بیمارستان با توجه به اهداف و نیازمندی های پنج و 10 سال آینده در حوزه آموزش و بهداشت منطقه طراحی شده است.
کوشا مجموع کل تخت های این بیمارستان را 406 تخت اعلام کرد و گفت: 18 تخت اتاق عمل، 40 تخت اورژانس، 16 تخت سی سی یو، 16 تخت میانی سی سی یو و نیز 32 تخت آی سی یو، 8 تخت ان آی سی یو و 8 تخت مراقبت های ویژه از تخت های این بیمارستان است.
6068*شبس*1613
خبرنگار:محمدعلی فریدپناه*انتشار دهنده: عبدالله غفاری
کد N1451403

وبگردی