آفتاب
رییس رسانه ملی:

برنامه آینده صداوسیما فعالیت روی فضای مجازی است

برنامه آینده صداوسیما فعالیت روی فضای مجازی است

رییس رسانه ملی در مراسم بهره برداری از طرح های فنی بندرعباس بیان کرد که برنامه آینده صداوسیما فعالیت روی فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالعلی علی عسکری رییس رسانه ملی در مراسم بهره برداری از چهار طرح فنی در بندرعباس گفت: برنامه آینده صدا و سیما فعالیت روی فضای مجازی است که پروژه های تلویزیون تعاملی و ارائه سرویس های متعدد بر بستر فضای مجازی از جمله این برنامه ها است.

رییس رسانه ملی گفت: با توجه به تاثیر روزافزون فضای مجازی بر زندگی مردم، سازمان برنامه های گسترده ای در این زمینه در نظر گرفته است که به تدریج انجام می شود. با وجود رقابت سنگین رسانه ای در دنیای امروز باید معماری رسانه ای صداوسیما را کامل کنیم که تکمیل پوشش دیجیتال بخشی از این معماری است.

علی عسکری بیان کرد: امروز با بهره برداری از طرح های توسعه پخش دیجیتال مرکز خلیج فارس، ۱۲ منطقه این استان پهناور می توانند از خدمات پخش دیجیتال بهره مند می شوند که این بخشی از تکمیل پوشش دیجیتال در کشور است. هرمزگان با توجه به مرزی بودن و اهمیت ویژه ای که دارد برای سازمان صدا وسیما در اولویت است و تکمیل پوشش دیجیتال در هرمزگان با اولویت انجام خواهد شد.

مهران جلائی مدیر کل صداوسیمای مرکز خلیج فارس نیز در مراسم راه اندازی این طرح ها گفت: مهمترین این طرح ها  راه اندازی ۱۲ سامانه تلویزیونی دیجیتال است. با راه اندازی این سامانه ها، ۱۶ روستای هرمزگان در شهرستان های جاسک، بشاگرد و سیریک با جمعیت چهار هزار و ۸۹۳ نفر، برای نخستین بار شبکه های صدا و سیما را دریافت می کنند.

وی یادآور شد: برای اجرای این طرح ها ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است و با بهره برداری رسمی از این سامانه ها، پوشش تلویزیونی دیجیتال برای ۶۵ هزار نفر از مردم شرق هرمزگان و اهالی شهر زرآباد سیستان و بلوچستان فراهم شد.

جلائی در پایان عنوان کرد: میزان پوشش شبکه های دیجیتال در هرمزگان از پنجاه و شش صدم درصد به ۹۰ درصد افزایش یافت و با بهره برداری از این طرح ها پوشش پخش دیجیتال برای ۶۰۰ هزارنفر از مردم هرمزگان به ۲۷ شبکه افزایش یافت. 

سه طرح نوسازی تجهیزات پشتیبانی صدا و تصویر از دیگر طرح هایی است که با حضور رئیس رسانه ملی در صدا و سیمای مرکز خلیج فارس به بهره برداری رسید.

کد N1451363

وبگردی