آفتاب

دبیر هیات عالی گزینش: نگاه سیاسی به افراد در گزینش جایی ندارد

دبیر هیات عالی گزینش: نگاه سیاسی به افراد در گزینش جایی ندارد

تبریز - ایرنا - دبیر هیات عالی گزینش کشور گفت: نگاه سیاسی به افراد، در گزینش کردن آنها جایی ندارد و گزینشگر نباید بر اساس ظاهر افراد قضاوت کند.

به گزارش ایرنا، اسدالله وطنی روز پنج شنبه در همایش گزینشگران آذربایجان شرقی که در تبریز برگزار شد ، اظهارکرد: در گزینش معیار قانون است و مقلد می خواهیم و نیازی به مجتهد نداریم.
وی اضافه کرد: اصل گزینش عقلانی است و در تمام دنیا مرسوم است، اما متاسفانه برخی مواقع سلیقه های سیاسی، قومی و قبیله ای در آن دخالت داده می شود و از این رو کارگروهی برای روش های گزینش و اصلاح آن در هیات عالی تشکیل داده ایم که مصوبات این کارگروه را به استان ها ابلاغ خواهیم کرد.
معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این همایش با بیان اینکه گزینش یکی از کارهای سخت به شمار می رود، گفت: امر گزینش نه به عنوان یک کار اداری، بلکه به عنوان یک کار الهی محسوب می شود و هر خطا و اغماضی در این بخش با سرنوشت افراد ارتباط مستقیم دارد.
سعید شبستری گفت: گزینش به خاطر تطبیق شرایط فرد با کار و محیط خدمت است و در این امر صلاحیت علمی و رفتاری فرد مورد نظر است.
وی افزود: به خاطر گزینش های نادرست است که فسادهای بزرگ در ادارات رخ می دهد و از این رو در گزینش باید از افراط و تفریط خودداری کرد.
وی اظهارکرد: ثمره حضور افراد ناشایست در ادارات، ضرر دیدن مردم و جامعه است و موجب بدبینی مردم به مسئولان و نظام می شود.
شبستری خاطرنشان کرد: گزینش بهتر، یکی از راهکارهای کاستن فساد در ادارات است و با درست انجام شدن گزینش این اطمینان وجود دارد که جلوی فساد در ادارات گرفته می شود.
وی با بیان اینکه ساختار دولتی بسیار ضعیف است و مطابق با خواست مردم نیست، افزود: روند اداری بسیار سخت و ناراضی کننده برای مردم است از این رو کارمندان باید تلاش کنند که چگونه کار ارباب رجوع را حل کنند.
شبستری گفت: یکی از موفقیت های دولت تدبیر و امید، مبارزه با فساد اداری است و خوشبختانه توانسته ایم در گلوگاه ها، جلوی فساد را بگیریم.
رئیس هسته گزینش آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه یکی از ثمرات گزینش، سلامت اداری است، گفت: سلامت اداری به صورت تنگاتنگ با گزینش در ارتباط است و گزینش صبورانه و دقیق می تواند جلوی بسیاری از تخلفات را بگیرد.
محمدتقی طالبیان افزود: سلامت اداری موجب پایداری سلامت اجتماعی و پیشرفت اقتصادی می شود.
وی با بیان اینکه فساد اداری موجب قرارگرفتن امکانات عمومی در اختیار افراد خاص می شود، گفت: فساد اداری موجب مرگ خلاقیت ها، هدررفت منابع، و کنار رفتن افراد صالح از اداره امور می شود.
خبرنگار:نعمت مرادپور** انتشاردهنده : محمد عزیزی راد
6132/3077/3071/518
کد N1451330

وبگردی