آفتاب

100میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت نیرو به اجرای طرح های انرژی شادگان اختصاص یافت

100میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت نیرو به اجرای طرح های انرژی شادگان اختصاص یافت

شادگان - ایرنا - 100 میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت نیرو برای اصلاح شبکه توزیع برق ،برداشتن تیر برق های خطرناک، تامین روشنایی معابر شهری و روستایی و واگذاری انشعابات قانونی برق در شهرستان شادگان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی روز پنجشنبه در سفر به شهرستان شادگان، در نشست بررسی مشکلات تامین انرژی این شهرستان در فرمانداری شهرستان، گفت:به منظور حل برخی مشکلات واحدهای صنعتی و بر اساس مصوبه، هر واحد صنعتی که در شهرک صنعتی این شهر مستقر شود، برق آن واحد در کمترین زمان ممکن تامین می شود.
وی با بیان آمادگی وزارت نیرو برای حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگانی که در شهرک صنعتی شادگان مستقر شوند، افزود:این وزارت در وسع توان خود با افرادی که درخواست سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی را داشته باشند، همکاری می کند.
فلاحتیان در ادامه با تاکید بر لزوم تعیین مناطق دارای مشکل تامین انرژی شهرستان برای تخصیص اعتبارات، افزود: اعتبارات مصوب در این نشست پس از بازگشت به تهران تخصیص می یابد.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین تصریح کرد:در زمینه تولید برق، سوخت نیروگاه ها رایگان داده می شود.
وی در خصوص درخواست برخی اعضای نشست برای رایگان شدن برق و آب برای شهروندان، گفت:دولت می تواند در برخی موارد ضروری، تخفیف هایی قائل شود، ولی موضوع رایگان شدن عرضه انرژی به هیچ وجه مطرح نیست.

*** نماینده شادگان در مجلس:نرخ بیکاری در شهرستان حدود 42 درصد است
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، با بیان مشکلات این شهرستان در بخش تامین انرژی پایدار برق، گفت:5 درصد تولید نفت کشور از شادگان تامین می شود ولی این شهرستان پس از شهرستان مسجد سلیمان در ردیف دوم بیکاری استان خوزستان قرار دارد.
وی با تاکید بر لزوم حل ریشه ای مشکلات شهرستان، افزود:برخی وزیران و مسئولان کشوری به شادگان دعوت می شوند تا مشکلات شهرستان را از نزدیک ببینند، ولی آنها با برنامه ریزی برای شهرهای مجاور، در حق شهرستان اجحاف می کنند.
به گزارش ایرنا فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در سفر به شهرستان شادگان همراه با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، حجت الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده مردم شهرستان و بهروز فرج اللهی فرماندار شهرستان از دارخوین، شهرک شهید منتظری، ناصری، گیداری و آبشار دیدن کرده و در جریان مشکلات تامین انرژی این مناطق قرار گرفتند.
شهرستان شادگان با داشتن تالاب بین المللی شادگان به عنوان یکی از قطب های گردشگری آبی کشور و استان خوزستان مطرح است ولی از مشکلات فراوانی در تامین زیرساخت ها رنج می برد.
مرکز این شهرستان در فاصله 110 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان قرار دارد.
6125/6064
خبرنگار :سیدبهادر حسینی- انتشار دهنده: محسن بهاروند
کد N1451306

وبگردی