آفتاب

معرفی برگزیدگان جشنواره ملی نمایش های عروسکی در ساری

معرفی برگزیدگان جشنواره ملی نمایش های عروسکی در ساری

ساری - برگزیدگان هفدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ساری معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفدهمین جشنواره ملی نمایش‌های عروسکی از ۶ تا ۸ مهرماه در ساری برگزار شد و ۱۲ نمایش عروسکی در آن اجرا شد.

در مراسم اختتامیه جشنواره که بعدازظهر پنجشنبه در ساری پایان یافت در بخش"پوستر"، معصومه بهاریان از زنجان و فرشته طالبی از چهار محل و بختیاری، بخش "عکس" از میان آثار رسیده از پنج استان شرکت کننده، شش اثر برگزیده و از مانا سلیمی، بابک امامی و فاطمه ربیع پور از چهار محال و بختیاری، الهه علیرضالو از تهران تقدیر شد.

در بخش "نمایشنامه"، هیات داوران این بخش که متشکل از حسن دولت آبادی، حسین فضل الحسین و امیر مشهدی عباس بود پس از مطالعه ۱۲۶ نمایشنامه، هفت اثر را به عنوان اثر برگزیده و ۱۳ اثر را شایسته تقدیر دانستند و از فاطمه اسدی، با نمایشنامه بز ریش سفید از کرمان، محسن عظیمی پویا، با نمایشنامه؛ کلاغ و کباب استان مرکزی، فاطمه رنجبر با نمایشنامه یه راه بهتر از استان فارس، فاطمه محمودی با نمایشنامه نه سیاه نه سفید از استان چهار محل و بختیاری، یاسمن عباسی از هرمزگان با نمایشنامه جورابی که نمی‌خواست بوی بد بدهد، ساغر لطفی نژاد از تهران با نمایشنامه شلبی تنها نرو، سارا سیار از قزوین با نمایشنامه بچه‌ها همه تقدیر کردند.

در بخش " نمایش عروسکی"، کاندیدای هیئت داوران در این بخش شامل نمایش‌های، " دیو ناقلا از تهران دنیای زیبا از مهاباد بود که طراحی نمکی بلا و دیو ناقلابرگزیده شد.

در بخش "موسیقی"، کاندیدای هیئت داوران در بخش موسیقی، دنیای زیبا از آذربایجان غربی و فرار از زندان از استان فارس بود و عرفان حسام پور و سپهر سجادی فر برای آهنگسازی نمایش فرار از زندان از فارس برگزیده شدند. هیئت داوران از بهناز حسنی برای نمایش دنیای زیبا از مرکز مهاباد استان آذربایجان غربی تقدیر ویژه به عمل آورد.

در بخش "طراحی لباس"، هیئت داوران از ساغر لطفی نژاد به خاطر طراحی لباس نمایش شلبی تنها نرو از استان تهران تقدیر کردند.

در بخش " طراحی صحنه"، کاندیدای هیئت داوران نمایش‌های تو میدونی من کی هستم از کرمان، دنیای زیبا از آذربایجان غربی، نمکی بلا دیو ناقلا، شلبی تنها نرو، خال پادشاه از تهران بوده که در نهایت هیئت داوران محبوبه طالبی را برگزیده دوم شادی پاکزاد را با نمایش دنیای زیبا از مهاباد برگزیده اول معرفی کردند.

در بخش "طراحی عروسک"، کاندیدای هیئت داوران در این بخش شامل خال پادشاه، شلبی تنها نرو، ماه بود و روباه بود و عنوان رتبه سوم به محبوبه طالبی با نمایش خال پادشاه، رتبه دوم با نمایش ماه بود و روباه از چهار محال و بختیاری به نوشین پرهامی و عنوان رتبه اول با نمایش شلبی تنها نرو به ساغر لطفی نژاد رسید.

در بخش "گویندگی عروسک"، کاندیدای هیئت داوران در این بخش شامل نمایش‌های تارتوری از مازندران، پرواز از آذربایجان شرقی، فرار از زندان از استان فارس، نمکی بلا و دیو ناقلا از تهران بود که عنوان رتبه سوم گویندگی عروسک به صداپیشه مرغ از نمایش پرواز به حسام الدین پور محمدی، رتبه دوم گویندگی به گوینده خروس از نمایش پرواز به حسن صحرایی و رتبه اول این بخش به گروه گویندگان نمکی بلا دیو ناقلا (گروه روشندل این دوره از جشنواره) رسید.

در بخش " عروسک گردانی"، کاندیدای هیئت داوران در این بخش شامل نمایش‌های تو میدونی من کی هستم (عروسک گردان کرم)، عروسک گردان روباه در نمایش ماه بود و روباه، مادر و دختر نمکی بلا دیو ناقلا، عروسک گردان جارو کش های یک و دو در نمایش فرار از زندان، عروسک گردان غازها در نمایششلبی تنها نرو، بوده است.

رتبه سوم این بخش به عروسک گردانهای جارو کش های فرار از زندان به آریا محزون و علیرضا جور کش از فارس، رتبه دوم به عروسک گردان " کرم" به فاطمه هرمشتی ازکرمان و رتبه اول این بخش به عروسک گردان روباه از نمایش ماه بود و روباه به زینب خلیل پور از چهار محال و بختیاری رسید.

در بخش " کارگردانی"، کاندیدای هیات داوران در این بخش شامل نمایش‌های فرار از زندان، تو میدونی من کی هستم، شلبی تنها نرو، خال پادشاه، نمکی بلا بود که عنوان رتبه سوم این بخش به کارگردان نمایش شلبی تنها نرو به ساغر لطفی نژاد از تهران، رتبه دوم، به کارگردان نمایش نمکی بلا دیو ناقلا به لیلا مکانی از تهران و رتبه اول کارگردانی به نمایش خال پادشاه از تهران به محبوبه طالبی رسید.

کد N1451263

وبگردی