آفتاب

تظاهرات کارگران اندونزیایی علیه طرح بخشودگی مالیاتی دولت

تظاهرات کارگران اندونزیایی علیه طرح بخشودگی مالیاتی دولت

هزاران کارگر اندونزیایی علیه طرح‌ها بخشودگی مالیاتی تظاهرات کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، هزاران کارگر اتحادیه‌های کارگری اندونزی، امروز -پنجشنبه- با راهپیمایی در مرکز جاکارتا،‌ علیه طرح بخشودگی مالیاتی دولت تظاهرات کردند.

این طرح در نظر دارد کمبود بودجه گسترده در این کشور را جبران کند. منتقدان اعلام کرده‌اند که این طرح به طور غیر عادلانه‌ای،‌ مالیات‌دهندگان ثروتمند را معاف می‌کند.

این طرح معافیت مالیاتی که اندونزیایی‌ها را تشویق به بازگرداندن منابع مالی خارجی خود برای جلوگیری از افزایش مجازات‌ها می‌کند،‌ از ماه جولای آغاز شده و یک اولویت اساسی برای «جوکو ویدودو»، رئیس‌جمهوری این کشور محسوب می‌شود.

حدود ۲۰۰ میلیارد دلار از منابع مالی،‌ تا کنون تحت این برنامه قرار گرفته‌اند که قرار است بنیان‌های مالیاتی اندونزیایی‌ها را گسترش دهد.

هرچند،‌ شمار روز‌افزون کارگران عادی که اکثریت نیروی کاری اندونزی را تشکیل می‌دهد، چنین طرح‌هایی را غیرقانونی دانسته و گفته‌اند که این طرح‌ها جرایم گذشته مالیات دهندگان را می‌بخشد.

رئیس اتحادیه کارگران اندونزیایی به خبرنگاران گفت: «‌ما کارگران به دقت مالیات خود را پرداخته‌ایم اما برخی از ثروتمندان تا کنون از پرداخت مالیات خود معاف شده‌اند.»

وی افزود: «‌این وجوه ممکن است برای مواد مخدر، قاچاق و فساد مالی مورد استفاده قرار بگیرد و هنگامی که از طریق طرح‌های معافیت مالی مطرح شود، قانونی می‌شود.»

اقبال همچنین گفت که اگر دولت به این طرح ادامه دهد، ممکن است تظاهرات گسترده‌ای انجام گیرد و ممکن است که اعتصاب‌هایی نیز انجام گیرد.

این اتحادیه به همراه سه گروه دیگر،‌ طرح‌هایی قانونی علیه قوانین معافیت‌های مالی در دادگاه قانونی اندونزی به امضا رسانده‌اند. این طرح‌ها موجب ایجاد عدم قطعیت در رابطه با آینده این طرح‌ها شده است.

مقام‌های دولتی با قطعیت تمام از این برنامه‌ها دفاع کرده‌اند.  

«سری مولیانی ایندراواتی» وزیر اقتصاد اندونزی امروز به خبرنگاران گفت: «‌ما خواستار کسانی هستیم که طرح‌های معافیت مالیاتی را برای اندونزی درک کرده و اندونزی را بسازند. ما می‌خواهیم که به مردم اطمینان بدهیم که پول‌هایشان در اندونزی در مکان خوب و معقولی نگهداری می‌شود.»  

 

 

کد N1451178

وبگردی