آفتاب
رئیس شورای آسیایی صنایع دستی:

گسترش ارتباط هنرمندان با یکدیگر، رویکرد جدید شورای صنایع دستی آسیاست

گسترش ارتباط هنرمندان با یکدیگر، رویکرد جدید شورای صنایع دستی آسیاست

اصفهان - ایرنا - رئیس شورای آسیا و اقیانوسیه صنایع دستی، گسترش ارتباط هنرمندان و فعالان صنایع دستی آسیا با یکدیگر را از رویکردهای مهم این شورا در دوره جدید بیان کرد.

غدا هیجاوی چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: در آینده نشست های بیشتری را برای تبادل نظر هنرمندان و دست اندرکاران صنایع دستی کشورهای آسیایی برگزار خواهیم کرد.
وی افزود: ارتقای سطح کیفی صنایع دستی نیازمند فعالیت های پژوهشی بیشتر و معرفی بیشتر هنرمندان و صنایع دستی به ملت هاست از اینرو سعی خواهیم کرد که هنرمندان و فعالان صنایع دستی آسیا، ارتباط بیشتری با کشورهای سایر قاره ها بویژه آفریقا برقرار کنند.
رئیس شورای آسیا و اقیانوسیه صنایع دستی سطح کیفی نشست چهار روزه شورای جهانی صنایع دستی که سه شنبه شب در اصفهان پایان یافت را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: نمایندگان چهار قاره جهان در این نشست حضور داشتند و برای آینده صنایع دستی جهان تصمیم های خوبی اتخاذ شد.
وی افزود: این نشست در اصفهان که یکی از شهرهای زیبای جهان و مهد صنایع دستی به حساب می آید، برگزار شد و شرکت کنندگان با توانایی ها و ظرفیت های فرهنگی و صنایع دستی ایران بیش از پیش آشنا شدند.
هیجاوی با اشاره به توانایی هنرمندان صنایع دستی اصفهان تصریح کرد: آسیا باید از این توانایی ها بهره مند شود و ما در آینده سعی خواهیم کرد از توانایی هنرمندان این شهر در برنامه های خود استفاده کنیم.
هجدهمین شورای جهانی صنایع دستی چهارم تا ششم مهر در اصفهان برگزارشد.
در این همایش حدود 200 نفر از شخصیت های بین المللی از 90 کشور حضور داشتند.
شورای جهانی صنایع دستی یکی از سازمان های زیر مجموعه یونسکو است و ایران حدود 50 سال است در آن عضویت دارد.
در حاشیه برگزاری هجدهمین نشست شورای عمومی صنایع دستی، مجمع عمومی شورای آسیا و اقیانوسیه صنایع دستی برگزار شد و ' غدا هیجاوی ' از کویت برای مدت چهار سال آینده به عنوان رئیس این شورا در سمت خود ابقا شد.
همچنین بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران نیز برای مدت چهار سال آینده به عنوان رئیس شورای صنایع دستی غرب آسیا در این سمت باقی ماند.
بیش از 300 رشته صنایع دستی ثبت شده و شناخته شده در ایران وجود دارد که 196 رشته آن مربوط به استان اصفهان است.
2093 / 6022 ** خبرنگار: اصغر دواتگر** انتشار: مسعود عمادی**
کد N1451056

وبگردی