آفتاب
رییس جمهوری:

پیشرفت کشور و انقلاب راهی جز اعتدال وجود ندارد

پیشرفت کشور و انقلاب راهی جز اعتدال وجود ندارد

قزوین-ایرنا- رییس جمهوری گفت: افراط و تفریط دنیا و آخرت ما را تخریب می کند و برای پیشرفت کشور و انقلاب راهی جز اعتدال وجود ندارد.

به گزارش ایرنا دکتر حسن روحانی در شورای اداری استان قزوین که روز پنجشنبه در استانداری برگزار شد، افزود: دین ما طریقه وسطی، امت ما نیز امت وسط است و مسیر ما هم نه تنها در سیاست بلکه در اندیشه و تفکر و نگاه به داخل و خارج نیز باید مبتنی بر اعتدال باشد.
وی با قدردانی و ابراز خرسندی از میهمان نوازی و استقبال گرم مردم از نماینده ملت، اظهارکرد: بحدالله هماهنگی و رفاقت خوبی بین مسئولان استان وجود دارد، زیرا هرچه تعامل بیشتر شود، توسعه استان بیشتر خواهد بود.
روحانی خاطرنشان کرد: رقابت های حزبی در چارچوب قانون، در زمان خود و با مراعات اخلاق دینی و اسلامی محترم است، اما نباید این رقابت ها به تنازع و دعواهای بی نتیجه کشیده شود.
وی ادامه داد: مردم از ما تنازع نمی خواهند، بلکه پیشرفت، تعالی خود و فرزندان، شهر، استان و کشور را می خواهند.
رییس جمهوری گفت: تجربه من چه در سال های قبل و چه بعد از انقلاب اینست که برای سعادت دنیوی و اخروی راهی جز اعتدال وجود ندارد.
روحانی خاطرنشان کرد: باید مسیر ما چه در بحث سیاست داخلی و چه سیاست خارجی مسیر اعتدال باشد و با دشمن و خائن دانستن تمام جهان و عدم ارتباط و قهر با دنیا، امکان پیشرفت وجود نخواهد داشت.
وی گفت: رونق سرمایه گذاری، واردات و صادرات، صنعت گردشگری و فناوری در گرو ارتباط با جهان پیرامونی است و نمی توان همه چیز را تجربه و از صفر شروع کنیم، مگر در فناوری هسته ای از صفر شروع کردیم؟
رئیس جمهوری اضافه کرد: در جریان غنی سازی و صنعت هسته ای با مهندسی معکوس به زنجیره ای دست یافتیم که دنیا در برابر دانش متخصصان ما سر فرود آورد.
روحانی ادامه داد: اروپا هم علم و دانش را از ایران و دانشگاه های جهان اسلام از جمله بغداد، جندی شاپور، مرو و سمرقند فرا گرفت و اکنون به توسعه رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: با توهم نمی توان زندگی کرد و البته ساده لوح نیز نیاید بود و در نباید در برابر کشورهای دنیا فکر کنیم که همه خیر ما را می خواهند و دوست ما هستند.
رییس جمهوری افزود: اگر روبروی هم بایستیم و هرکدام پیروزی جناح و حزب خود را بعنوان هدف اعلا بخواهیم، شکست خواهیم خورد، زیرا معتقدیم پیروزی اسلام و دین مهم است و حزب و جناح ها ذیل آنهاست و پیگیری هدفی بجز خدمت به فرهنگ و اسلام، جز وزر و وبال، چیزی نخواهد داشت.
7389/ 3013/ 2079/ 6128 * خبرنگار: رضا اولادی * انتشار دهنده : وحید مقدم سلیمی
کد N1451009

وبگردی