آفتاب
باحضور رئیس ستاد اجرائی فرمان امام(ره) و استاندار خوزستان

تفاهم نامه توانمند سازی اقتصادی و محرومیت زدایی از استان خوزستان به امضا رسید

تفاهم نامه توانمند سازی اقتصادی و محرومیت زدایی از استان خوزستان به امضا رسید

اهواز- ایرنا- آیین مبادله تفاهم نامه توانمند سازی اقتصادی و محرومیت زدایی از استان خوزستان با اعتبار ١٤٣ هزار و 700 میلیارد ریال شامگاه چهارشنبه در استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا محمدرضا مخبر دزفولی، رییس ستاد اجرایی فرمان امام در این آیین اظهار کرد: اساسی ترین مشکل استان خوزستان اشتغال است و به همین دلیل مسئولان همه باید بسیج شوند و مشکلات موجود را رفع کنند.
وی توضیح داد: طی سه سال آینده 200 هزار میلیارد ریال در استان از سوی این بنیاد سرمایه گذاری صورت می گیرد و با این حجم اعتبارات بیش از 30 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد که امیدوار هستیم همه مدیران استانی از آن پشتیبانی کنند تا این پروژه ها به سر انجام برسند.
وی افزود: تعدادی از این پروژه ها شامل فعال سازی سه میدان نفتی، احداث کارخانه کاغذ و سه نیروگاه است.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: حدود پنج سال پیش این بنیاد در مناطق شمالی استان حدود یک هزار و 900 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام داد که به نتایج خوبی رسید.
وی با بیان این که چهار هزار پروژه محرومیت زدائی در سطح روستاهای کشور توسط این بنیاد انجام شد بیان کرد: این پروژه ها در تمام مناطق محروم کشور در راستای اقتصاد مقاومتی و افزایش آمار اشتغال انجام خواهد شد.
مخبر دزفولی تاکید کرد: یک بیمارستان فوق تخصصی تنفسی با مشارکت این ستاد در استان احداث خواهد شد که وزیر بهداشت نیز موافقت خود را با این پروژه اعلام کرده است.
وی اظهار کرد: به ازای هر یک شهید در استان از سوی بنیاد برکت یک فرصت شغلی در خوزستان ایجاد می کنیم.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام بیان کرد: با تشخیص استاندار خوزستان در نقطه ای از استان که اثرش بر ریزگردها زیاد است 200 هکتاز جنگل ایجاد می کنیم .
وی گفت: از همه مدیرانی مانند مدیران محیط زیست، صنایع درخواست می کنیم به ما کمک کنند تا کارها متوقف نشوند هر چند که ما موظف به اجرای همه مقررات هستیم.
مخبر دزفولی با بیان این که مردم خوزستان در زمان جنگ تحمیلی هر شب که می خوابیدند ابتدا با همه دارایی های خود خدا حافظی می کردند توضیح داد: مشکلات این استان باید با اتمام جنگ به پایان می رسید اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و مشکلات پس از جنگ نیز ادامه داشت.
در ادامه غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، با بیان این که این تفاهم نامه در راستای سرمایه گذاری در بخش اقتصاد، پزشکی و اشتغال زایی انجام خواهد شد گفت: ایجاد پروژه های خدماتی در مناطق محروم ، مشارکت در امر سرمایه گذاری برای اشتغال زایی و انجام پروژه های تخصصی و فوق تخصصی در حوزه سلامت است و همت ستاد اجرائی فرمان امام (ره) در این راستا مایه مباهات است.
وی افزود: امیدوارم انجام تفاهم نامه به رفع محرومیت در استان کمک کرده و زمینه بالا رفتن اشتغال را فراهم کند.
7164/6064
خبرنگار :عاطفه جوادی- انتشار دهنده: محسن بهاروند
کد N1450950

وبگردی