آفتاب

از بین بردن ترس مهمترین کاربرد هیپنوتیزم در دندانپزشکی است

از بین بردن ترس مهمترین کاربرد هیپنوتیزم در دندانپزشکی است

مشهد- ایرنا- رئیس انجمن علمی هیپنوتیزم ایران گفت: مهمترین استفاده هیپنوتیزم در حوزه دندانپزشکی از بین بردن ترس بیمار است.

دکتر علی شریفی روز چهارشنبه در حاشیه کنگره جهانی کاربرد هیپنوتیزم در دندانپزشکی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همه افراد از تزریق بی حسی در دندانپزشکی می ترسند و رفع ترس نیازمند اقدامات هیپنوتیزمی است.
وی ادامه داد: هیپنوتیزم در بخشهای دیگر دندانپزشکی مثلا برای افرادی که محدودیتی برای استفاده از بی حسی دارند و یا آندرنالین برای قلبشان خطرناک است کاربرد دارد و می توان از روشهای هیپنوتیزمی به جای آن استفاده کرد.
رئیس انجمن علمی هیپنوتیزم ایران گفت: بدین طریق همه دندانپزشکان نیاز به استفاده از هیپنوتیزم در درمانهای دندانپزشکی دارند.
وی هیپنوتیزم را یک روش کارآمد درمانی توصیف و بیان کرد: اعتقاد بر این است که همه درمانگران هیپنوتیزم را یاد بگیرند و در رشته خودشان برای بیماران استفاده کنند و از طریق درمانگران این علم به مردم منتقل شود.
دکتر شریفی ادامه داد: اکنون نگرشها و آگاهی مردم در مورد هیپنوتیزم اغلب در قالب افسانه یا در فیلمها و کارتنها مطرح است و مردم هیپنوتیزم را یک چیز ماورا طبیعی و اسرا آمیز می دانند.
وی گفت: آثار تبلیغات غیرعلمی هیپنوتیزم باید از ذهن مردم پاک گردد تا درمانهای علمی هیپنوتیزم در جامعه نهادینه شود.
رئیس انجمن علمی هیپنوتیزم ایران در ادامه اظهار کرد: این انجمن از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون در 9 استان کشور آموزشهای هیپنوتیزم را اجرا نموده است.
وی افزود: شعبه های انجمن هیپنوتیزم اکنون در استانهای کرمان، مشهد، تبریز، ارومیه، شیراز و اصفهان دایر است و در این میان شعبه مشهد فعالترین آنها می باشد.
دکتر شریفی گفت: همه درمانگران در رشته های مختلف پزشکی نظیر پزشکان عمومی و متخصص، دندانپزشکان، فیزیوتراپیستها، پرستاران و ماماها باید هیپنوزتیزم را برای ارائه بهتر روشهای درمانی خود فرا گیرند.
کنگره جهانی کاربرد هیپنوتیزم در حوزه دندانپزشکی با حضور پزشکان و درمانگران از داخل و خارج کشور طی روزهای هفتم تا نهم مهرماه در مشهد ادامه دارد.
خبرنگار: مریم انجیدنی**منتشرکننده: حسین کریم زاده
3027/1858
.
کد N1450691

وبگردی