آفتاب

آیت الله سبحانی: امنیت زیربنای فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است

آیت الله سبحانی: امنیت زیربنای فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است

قم- ایرنا- آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: امنیت زیربنای تمام فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و تا امنیت برقرار نباشد، سایر کارها به خوبی انجام نمی شود.

به گزارش ایرنا، وی عصر چهارشنبه در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی افزود: امنیت یکی از بزرگترین نعمت های الهی است و مردم نیز از مجرای نیروی انتظامی از این نعمت برخوردار هستند و باید قدردان آن باشیم.
وی در ادامه با تاکید بر رعایت اخلاق درکنار اقتدار در نیروی انتظامی اظهارکرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ناجا در عین اقتدار باید اخلاق را رعایت کند و مردم همانگونه که با دیده عظمت به ناجا می نگرند باید آنها را به عنوان پدر مهربان تلقی کنند.
آیت الله سبحانی با تقدیر از اقدامات نیروی انتظامی، بر تداوم فعالیت پلیس امنیت اخلاقی تاکید کرد و گفت: باید قدر پلیس اخلاق را بدانیم و مبادا برخی وسوسه ها و حرف های ناصحیح که در این زمینه مطرح می شود روی این مساله تاثیر بگذارد.
وی ادامه داد: هیچ اجتماعی خالی از نیروی امر به معروف و نهی از منکر نیست و در واقع امر و نهی اساس یک نوع حاکمیت است .
آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی باید به شهرهای مذهبی از جمله قم توجه ویژه ای داشته باشد گفت: گاهی دیده می شود در این شهر مقدس زن و مردی در کنار حرم مطهر حضرت معصومه (س) قدم می زنند در حالیکه اهل قم نیستند و کیفیت پوشش و رفتار آنها نیز به گونه ای است که متناسب با این شهر نیست.
وی ادامه داد: این افراد اینجا مسافر و مجاور نیستند بلکه تنها برای اینکه قبح این شهر مذهبی را بشکنند چند ساعتی قدم می زنند و می روند.
آیت الله سبحانی اظهار داشت: بنده روزی سه مرحله در مسجد اعظم و حرم مطهر برای نماز و تدریس حاضر می شوم و شاهد این مسائل هستم.
وی ابراز امیدواری کرد که اعتماد مردم به نیروی انتظامی همچنان حفظ و وقتی حادثه ای ایجاد می شود مردم احساس کنند که ناجا به عنوان پدر مهربان برای رفع مشکل آنان قدم بر می دارد.
سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی عصر امروز به منظور دیدار با مراجع تقلید وارد قم شد.
7401/ 6133/ 1772 خبرنگار- بهمن اطمینان * انتشاردهنده: مجید ملازاده
کد N1450571

وبگردی