آفتاب

رایزنی فرهنگی با 80 کشور دنیا مهمترین دستاورد دولت یازدهم

رایزنی فرهنگی با 80 کشور دنیا مهمترین دستاورد دولت یازدهم

سنندج- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رایزنی فرهنگی با 80 کشور دنیا برای ترویج آرمان های اسلام و انقلاب مهمترین دستاورد دولت است.

به گزارش ایرنا ؛ علی اصغر کاراندیش، روز چهارشنبه در دیدار با امام جمعه سنندج ؛افزود: علاوه بر رایزنی فرهنگی در اکثر کشورهای جهان، حمایت های اجتماعی از هنرمندان و تولید آثار فاخر آنان از دیگر سیاست های کاری این وزارتخانه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه فرهنگی است.
وی اظهار کرد: این وزراتخانه فعالیت های گسترده ای در حوزه مذهبی و دینی داشته که می توان به فعالیت 22هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد، فعالیت در حوزه های مختلف قرآن و عترت در حوزه قرآنی اشاره کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هیات فرهنگی دولت تا کنون به 26 استان سفر کرده تا از نزدیک با مشکلات و چالش های فرهنگی استان ها آشنا و نسبت به رفع آن با همکاری مسئولان اقدام شود.
کاراندیش اضافه کرد: حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان نشان از جایگاه فرهنگی و هنری آن در کشور است و تمامی مشکلات شهرستان ها جمع بندی و فردا پنجشنبه با حضور وزیر بررسی می شود.
امام جمعه سنندج نیز در این آیین گفت: مرم استان کردستان از ابتدای شروع نهضت امام خمینی (ره) همراه مردم ایران برای پیروزی آن جانفشانی کرده اند.
ماموستا عبدالرحمن خدائی افزود: توسعه فرهنگی از مهمترین برنامه های پیش روی سازمان ها و نهادهای کردستان است که طبق تاکیدهای رهبری و برنامه های دولت این برنامه ها می تواند ضرورتی بر توسعه این استان باشد.
به گفته وی بیکاری از چالش های توسعه کردستان بوده و لازم است مسئولان در این راستا توجه بیشتری به این استان داشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب کاروان فرهنگی دولت تدبیر و امید به استان کردستان سفر کرده و در شهرستان سنندج حضور دارد.
کاروان فرهنگی دولت تدبیر و امید، متشکل از معاونان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز چهارشنبه وارد استان کردستان شدند تا هر کدام از آنان علاوه بر حضور در یکی از شهرستان های استان از نزدیک با مسائل و امور حوزه فرهنگ در این شهرستان ها آشنا شوند.
دیدار با امام جمعه سنندج، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، نشست صمیمی با کارکنان شاغل و بازنشسته فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و خانواده آنان و بازدید از طرح های عمرانی از جمله برنامه های معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سنندج است.
در این سفر حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کامیاران، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر در سقز و علی مرادخانی معاون هنری وزیر در مریوان و سروآباد حضور دارند.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیواندره و معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر در دهگلان و حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور نیز در بیجار حضور دارند تا نسبت به مشکلات حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی آنان رسیدگی کنند.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز فردا پنجشنبه در کردستان حضور خواهد یافت تا عصر همان روز در آئین اختتامیه تئاتر خیابانی مریوان حاضر باشد.
3034/6108/1484
خبرنگار : حسن حسین زاده ** انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
کد N1450457

وبگردی