آفتاب

کاهش محسوس دما، بارندگی شدید و احتمال بارش برف در ارتفاعات گیلان

کاهش محسوس دما، بارندگی شدید و احتمال بارش برف در ارتفاعات گیلان

رشت - ایرنا - سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش محسوس دما، بارندگی (گاهی شدید) و احتمال بارش برف در ارتفاعات بالاتر از دو هزار و 500 متر استان خبر داد.

مازیار غلامی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشاندهنده نفوذ توده هوای سرد و بارش زا از امشب به منطقه است که بر این اساس ابرناکی، مه آلود بودن، وزش باد و بارندگی (گاهی شدید) ، احتمال رعد و برق و تگرگ و نیز روند کاهش محسوس دما بین پنج تا 10 درجه طی فردا (پنجشنبه) تا شنبه هفته آینده پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه احتمال بارش برف در دراتفاعات بالاتر از دو هزار و 500 متر گیلان وجود دارد، ادامه داد: انتشار می رود با تقویت توده هوای سرد و بارش زا در روز جمعه، بر شدت بارندگی ها افزوده شود و بر این اساس طی این مدت، آبگرفتگی معابر عمومی و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها در برخی نقاط دور از انتظار نیست.
غلامی به رانندگان توصیه کرد که با توجه به شرایط بارندگی ، لغزندگی جاده ها و مه آلود بودن هوا، موارد ایمنی را رعایت کنند.
وی همچنین از بخش های مختلف اجرایی استان از جمله مدیریت بحران، منابع آب و برق، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، راهداری، پلیس راه و راهور و شهرداری ها خواست تمهیدات لازم را به عمل آورند.
وی آسمان امروز گیلان را صاف تا قسمتی ابری، طی عصر و شب رشد ابر، بارندگی و وزش باد عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را ابری، در بعضی ساعت ها بارندگی و وزش باد، کاهش دما، گاهی با کاهش موقتی ابر پیش بینی کرد.
وی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را با 27 درجه سلسیوس مربوط به رودبار و کمینه دما را با 11 درجه سلسیوس مربوط به جیرنده عنوان کرد.
غلامی گفت: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت نیز در شبانه روز گذشته به ترتیب 24 و 19 درجه سلسیوس ثبت شده است.
خبرنگار: امیر پوراحمد ** انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
7294/2007
کد N1450409

وبگردی