آفتاب
امام جمعه اردبیل

پیام اصلی امام حسین (ع) مبارزه با تفکر یزیدی است

پیام اصلی امام حسین (ع) مبارزه با تفکر یزیدی است

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: پیام اصلی انقلاب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مبارزه با تفکر یزیدی و ابوسفیانی در تمام مکان ها و زمان ها است.

به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی سه شنبه شب در همایش استقبال از محرم در اردبیل افزود: امام حسین (ع) فقط با شخص یزید و معاویه مبارزه نکرد بلکه با قیام خویش به آزادگان جهان یاد داد که با تفکر ظالمانه ، منحط و منحرف یزید و امثال آن در هر مکان و زمانی که باشد مخالفت نمایند.
وی با بیان اینکه حضرت سیدالشهداء (ع) در این راه ، مبارزه خود را با اول شخص حاکم جامعه آغاز کرد،گفت: اگر حاکم و آنهایی که بر مسند امور می باشند ظالم و فاسد باشند جامعه فاسد شده و راه خطا خواهد رفت.
او ادامه داد: برخی کشورهای همسایه ایران امسال آشکارا به مبارزه با امام حسین (ع) برخاسته و اعلام کرده اند که هیچ فردی حق برافراشتن پرچم سیاه ماتم حسینی در کوچه و بازار و حتی در بیابان را ندارد چراکه به ادعای باطلشان این اقدام باعث سلب استقلال کشورشان می شود.
وی با بیان اینکه به غیر از این کشورها در هیچ کشور مسلمان و حتی غیرمسلمان دنیا از اهتزاز پرچم عزای حسین (ع) جلوگیری نمی شود تاکید کرد: مگر غیر از این است که آموزه های سرور آزادگان از جمله شجاعت و غیرت آن بزرگوار دفاع از کشور و استقلال هر مملکتی را فراهم می کند.
او گفت: حاکمان نادان این کشورهایی که از برافراشته شدن پرچم حسینی ممانعت می کنند ادعا دارند که مانند کلیساها عبادت و عزاداری باید در درون عبادتگاهها و در فضاهای سرپوشیده انجام شود غافل از آنکه آنقدر شان انقلاب عاشورا و عزاداری برای امام حسین (ع) بالاست که نمی توان آن را با کلیسا مقایسه کرد.
امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به اینکه تمام خوبی ها و زیبایی ها در کربلا جمع شده اند افزود: تفکر و آموزه های سرور شهدان یک درس عملی برای تمام انسان ها به منظور سعادت دنیا و آخرت است.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل همچنین گفت: نباید به طور صرف به آداب شکلی و جنبه های عاطفی و احساسی عزاداری ها توجه شود چرا که اینها همواره وسیله و نمادی برای رسیدن به اصل و محتوای انقلاب امام حسین (ع) و یاران باوفایش هستند.
آیت الله عاملی افزود: گریستن بر شهیدان عاشورا وسیله ای برای رسیدن به عشق حقیقی است و لازمه محبت و عشق به سیدالشهداء پیروی از سیره عملی آن حضرت می باشد.
وی اضافه کرد: حاکمیت احساسات صرف در راه عشق به سالار شهیدان ما را از رسیدن به هدف اصلی که همان رهرو واقعی آن بزرگوار بودن هست باز خواهد داشت همان گونه که وقتی مسلم در مسجد کوفه نامه حسین (ع) را می خواند مسجد از صدای گریه های مردم به لرزه افتاد ولی هنگامی که نماز مغرب و عشاء تمام شد اطراف سفیر کوفه خالی ماند چون اهالی کوفه فقط با احساسات خود برای حسین (ع) گریستند و از شناخت واقعی آن بزرگوار بازماندند.
او مجلس عزاداری برای شهیدان عاشورا را مجلس سرسپردگی و ارادت به حق دانست و راه درست پیمودن مسیر حق را ولایت ، اطاعت و مودت ذکر کرد.
آیت الله عاملی با بیان اینکه بدخواهان امامت و ولایت نقشه ها و توطئه های شیطانی فراوانی برای انحراف اذهان و دور کردن مردم از اهل بیت (ع) طراحی می کنند گفت: برپایی عزاداری ها و مجالس سوگواری باشکوه و پرشور همراه با شعور حسینی تمام دشمنان را ناامید و نقشه هایشان را نقش بر آب خواهد کرد.
وی در پایان از مردم حسینی و ولایی اردبیل خواست با شناخت کامل از اصل آرمان ها و اهداف متعالی امام حسین (ع) برای آن امام عزاداری و گریه کنند.
در پانزدهمین همایش استقبال از محرم که به همت شهرداری اردبیل در مسجد اعظم اردبیل برپا شد از خادمان و پیرغلامان آستان مبارک حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در این شهر با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
مداحی ، پخش نماهنگ و نیز اشعار مرثیه ای در رثای سرور آزادگان و یاران باوفایش حال و هوای معنوی خاص برای فضای مسجد اعظم اردبیل حاکم نموده بود.
مردم اردبیل که به پایتخت شور و شعور حسینی معروف است همه ساله در آستانه آغاز ماه محرم با برپایی مجالس و مراسم مختلف به استقبال عزاداری های این ماه می روند.
خبرنگار: مسعود وسیله ** انتشاردهنده: سیفعلی موسی زاده
6019/6016
کد N1449918

وبگردی