آفتاب
عضو مجمع مدرسین قم :

مجلس عزاداری امام حسین (ع) تبدیل به محفل بداخلاقی سیاسی نشود

مجلس عزاداری امام حسین (ع) تبدیل به محفل بداخلاقی سیاسی نشود

قم- ایرنا- عضو مجمع مدرسین و محققن حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مجلس عزاداری امام حسین (ع) نباید تبدیل به محفلی برای بداخلاقی و جناح بازی سیاسی شود، گفت: امام حسین (ع) برای آگاهی مردم و خارج کردن آنها از جهل و جهالت، دفاع از دین خدا و هدایت مردم به سمت خیرو خوبی ها قیام کرده و باید مجالس عزاداری ایشان نیز در همان مسیر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفرسعیدیان روزچهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: عزاداری و مجالس حسینی نباید ابزار سیاسی باشد، بلکه در مسیر اهداف قیام امام حسین (ع) و در جهت رشد، تعالی و آگاهی انسانها قرار گیرد.
وی ادامه داد: اگر ما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، تریبون های عزاداری امام حسین (ع) را تبدیل به نزاع ها و مسایل سیاسی کنیم،این بسیار زیانبار و خلاف اهداف عزاداری هاست، در این مجالس باید بیشتر اهداف قیام امام حسین (ع) تبیین و ترویج شود.
استادحوزه علمیه قم گفت:اگر مجالس عزاداری ومحافل دینی ما آمیخته با بداخلاقی و مسایل سیاسی باشد، این همان دین ابزاری است که امام حسین (ع) با آن مخالفت می کرد،حضرت سیدالشهدا(ع) می خواست بنی امیه ازدین به عنوان ابزار استفاده نکند وما از مجالس ایشان نیز در راستای بداخلاقی سیاسی استفاده نکنیم.
سعیدیان بااشاره به شرایط امر ونهی گفت: امر به معروف و نهی از منکر شرایط خاص خود را دارد و نمی توان به این بهانه کسی را در این مجالس حسینی مورد هجمه قرار داد.
وی ادامه داد:امر و نهی باید به صورت واقعی، نقد باشد، انتقام جویی و تخریب و وارد احوال شخصیه انسان ها شدن، امر به معروف و نهی از منکر نیست، امر و نهی باید نقد عملکردها به صورت بی طرفانه و منصفانه باشد.
عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم افزود: متاسفانه بیشتر نقدها، نقد نیست بلکه انتقام گیری و وارد زندگی شخصی دیگران و متهم کردن آنها است که نباید درعزاداری امام حسین(ع) چنین فضایی ایجاد شود.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار دهنده :علی شهیدیان
کد N1449909

وبگردی