آفتاب

سه مدرسه تربت حیدریه، قرق 9 دانش آموز

سه مدرسه تربت حیدریه، قرق 9 دانش آموز

تربت حیدریه- ایرنا- معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: سه مدرسه روستایی در این شهرستان مجموعا برای تحصیل 9 دانش آموز فعالیت آموزشی دارند.

سعید نیرویی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مدارس در بخش مرکزی در روستاهای 'بکابل، قلعه نو و عباس آباد' فعال هستند.
وی گفت: با وجودی که بار مالی تحصیل هر دانش آموز برای آموزش و پرورش در سال به طور میانگین حدود 20 میلیون ریال است، بر اساس سیاست های وزارت متبوع مبنی بر اجرای عدالت آموزشی این مدارس دائر است تا دانش آموزان علاقه مند از تحصیل باز نمانند.
نیرویی با بیان اینکه هم اکنون در این شهرستان 35 هزار و 769 دانش آموز در 316 آموزشگاه مشتمل بر هزار و 666 کلاس، درس می خوانند، گفت: در 68 آموزشگاه دانش آموزان ابتدایی به صورت دونوبته تحصیل می کنند.
وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت و آماده سازی دانش آموزان برای پذیرش مسئولیت به عنوان سیاست اصلی وزارت آموزش و پرورش، در سال تحصیلی جدید در دستور کار قرار گرفته، افزود: اقامه نماز جماعت، اجرای طرح هر مدرسه یک سرود و طرح هر دانش آموز یک نقش، از برنامه های اولویت دار مدارس این شهرستان بوده که اجرایی خواهد شد.
شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
کد N1449864

وبگردی