آفتاب

پرداخت نشدن نیم درصد درامد شهرداریها، پاشنه آشیل کتابخانه های کشور

پرداخت نشدن نیم درصد درامد شهرداریها، پاشنه آشیل کتابخانه های کشور

ساری - ایرنا - معاون اداری مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور از پرداخت نشدن نیم درصد درامدشهرداریها به عنوان دغدغه و مشکل پیش روی فعالیت و اقدامات کتابخانه ها در کشور نام برد .

اسماعیل شفاعی روز سه شنبه در آئین معارفه مدیر کل جدید اداره کل کتابخانه های مازندران در ساری افزود : پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی در سال 1382 مصوب شد و به عنوان راهکاری برای کمک و حمایت از این نهاد فرهنگی مورد نظر قرار گرفت.
وی تاکید کرد : در برخی استان های کشور از سوی شهرداری ها برای پرداخت این حق قانونی کتابخانه ها مقاومت می شود .
معاون اداری مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور اضافه کرد : این نهاد به تنهایی نمی تواند رسالت گسترش فرهنگ مطالعه و نهادینه کردن آن در جامعه را اجرایی بکند و به همراهی و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط نیازمندیم .
وی از مازندران به عنوان استانی که در شاخص مطالعه و کتابخوانی در کشور جایگاه برتری دارد ، نام برد و ادامه داد : هم اکنون مازندران در تعداد عضو گیری ، سرانه فضای کتابخانه و نیز سرانه مطالعه جز استان های برخوردار کشور است .
هم اکنون بیشتر از سه هزار کتابخانه در کشور فعال است .
مازندران با سه میلیون و 100 هزار نفر جمعیت 110 باب کتابخانه عمومی با 122 هزار نفر عضو دارد .
' آرزو ولیپور' با حضور معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور روز سه شنبه به عنوان مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی مازندران در ساری معارفه شد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
2096/1899
کد N1449307

وبگردی