آفتاب
طی نیمه نخست امسال نسبت به سال۹۴؛

تلفات سوانح جاده‌ای استان‌مرکزی۴درصد افزایش یافت/۲۳۶نفر کشته شدند

تلفات سوانح جاده‌ای استان‌مرکزی۴درصد افزایش یافت/۲۳۶نفر کشته شدند

اراک- فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: طی نیمه نخست امسال نسبت به سال۹۴، تلفات سوانح جاده‌ای استان‌ چهار درصد افزایش داشته و دراین مدت ۲۳۶نفر در محورهای استان مرکزی جان باخته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث عزیزی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در اراک از افزایش چهار درصدی تلفات سوانح رانندگی برون شهری و کاهش ۱۶درصدی تصادفات درون شهری در استان مرکزی خبداد و اظهار داشت: تصادفات رانندگی برون شهری در محورهای استان مرکزی در نیمه نخست امسال با ۲۳۶ کشته نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: تعداد متوفیان در حوادث رانندگی درون شهری طی شش ماه سال جاری با ۴۶کشته نسبت به شش ماه پارسال ۱۶درصد کاهش را نشان می دهد.

عزیزی گفت: در حوزه پلیس مواد مخدر هم طی شش ماه ابتدای سال جاری با کشف سه هزارو ۲۶۳کیلوگرم انواع مواد مخدر نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۲درصد افزایش کشفیات ثبت شده است.

وی ادامه داد: طی مدت مذکور ۲۱۹نفر قاچاقچی دستگیر و ۱۱باند قاچاق مواد مخدر منهدم شده و هشت هزار و ۷۰۳ نفر خرده فروش و معتاد متجاهر به دام پلیس افتاده اند.

افزایش ۱۴درصدی نزاع های دسته جمعی در استان مرکزی

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی بیان داشت: در حوزه نزاع فردی طی شش ماه سال جاری، خوشبختانه برای اولین بار طی چندسال اخیر در استان مرکزی ۳۲درصد کاهش نزاع فردی ثبت شده که این نشان از ارتقای فرهنگ شهروندی در این استان دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه در نزاع های دسته جمعی در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۴درصد افزایش ثبت شده که در برخی از این نزاع ها قتل هم به وقوع پیوسته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: طی شش ماهه نخست امسال پنج هزار و ۶۸۲ فقره سرقت در استان اتفاق افتاده که نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد کاهش یافته و ۸۲ درصد سرقت ها نیز کشف شده است.

وی افزود: در سرقت احشام نیز نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر تعداد راس دام های سرقت شده ۱۶درصد کاهش و از لحاظ تعداد وقوع سرقت ۲۶درصد افزایش ثبت شده است.

عزیزی در مورد جرایم سایبری هم گفت: در حوزه جرایم سایبری در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۰درصد افزایش جرایم سایبری ثبت شده و در زمینه کشف جرایم سایبری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۴۵درصدی را شاهد هستیم.

کد N1449296

وبگردی