آفتاب

هشتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه تهران در بوستان گفت وگو گشایش یافت

هشتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه تهران در بوستان گفت وگو گشایش یافت

تهران- ایرنا- هشتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه روز سه شنبه در آیینی با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، معاون خدمات شهری شهردار و جمعی از مدیران شهری تهران در بوستان گفت وگو گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در این آئین گفت: هشتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه تهران، تا 9 مهرماه از ساعت 10 تا 21 برای بازدید عموم دایر است.
علی محمد مختاری با اشاره به اینکه 15 هزار تولیدکننده گل و گیاه در کشور فعالیت دارند اظهار کرد: متاسفانه برغم ظرفیت بالای کشور در زمینه تولید گل و گیاه در حوزه صادرات موفق عمل نکرده ایم.
وی با بیان اینکه میانگین گردش مالی گل و گیاه در جهان 100 میلیارد دلار است افزود: این رقم در ایران 50 میلیون دلار است که با توجه به توانمندی های موجود، رقم بسیار پایینی است.
مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به اینکه سرانه مصرف گل در جهان بیش از 100 شاخه است افزود: این در حالیست که سرانه مصرف گل در ایران هفت تا 10 شاخه است.
وی با انتقاد از اینکه صنعت گل و گیاه مورد حمایت قرار نمی گیرد خاطرنشان کرد: ایران از نظر تولید گل و گیاه در جایگاه هفدهم جهان قرار دارد در حالیکه از نظر صادرات رتبه کشور سه رقمی است.
مختاری تصریح کرد: در دوره کنونی مدیریت شهری تهران سه شاخص سرانه فضای سبز، تعداد بوستان های شهری و مساحت کمربند پیرامونی شهر افزایش چشمگیری یافته است.
هشتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه 6 تا 9 مهرماه در مجموعه بوستان گفت وگوی تهران برگزار می شود.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9353// 1625
کد N1449267

وبگردی