آفتاب
معاون سازمان تعزیرات حکومتی:

فرهنگسازی در کنار کنترل مرزها و ارتقاء کیفیت کالای داخلی راه جلوگیری قاچاق کالا است

فرهنگسازی در کنار کنترل مرزها و ارتقاء کیفیت کالای داخلی راه جلوگیری قاچاق کالا است

کرج - ایرنا - معاون پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت که فرهنگسازی برای استفاده از کالاهای ساخت داخلی در کنار کنترل مرزها و ارتقاء کیفیت کالاهای داخلی برای جلوگیری از قاچاق کالا ضرورت دارد.

به گزارش ایرنا، محمد بارانی در همایش مبارزه با قاچاق کالا و ارز که ظهر سه شنبه در سالن همایش های میلاد کرج برگزار شد، افزود: حوزه کسب و کار بسیار ارزشمند است از این رو به کسی اجازه تخلف و ایجاد ناامنی داده نمی شود.
وی با گرامیداشت ایام پیش رو با عنوان هفته نیروی انتظامی، افزود: همکاری و تعامل سازنده و تنگاتنگ نیروی انتظامی نقش و تاثیر بسزایی در مبارزه با قاچاق در کشور دارد.
بارانی بخشی از سلامت روان و بهداشت جسمانی افراد جامعه را در گرو فعالیت اصناف و کسبه دانست و گفت: سازمان تعزیرات حکومتی کسبه را مقابل خود نمی بیند و درصدد همراهی بیشتر فعالان این عرصه است.
این مسئول اضافه کرد: تا زمانی تقاضا برای کالاهای خارجی به بهانه کیفیت بالا وجود داشته باشد، قاچاق نیز ادامه خواهد داشت بنابراین باید به دنبال فرهنگسازی و جلب باور و اعتماد مردم بود.
وی گفت: کنترل مرزها امری بسیار ضروری است ولی در این رابطه باید به این باور برسیم که دستیابی به حقوق شهروندی در گرو مصرف کالای مطلوب و با کیفیت است.
بارانی افزود: برای ساماندهی عرضه و تقاضا و مبارزه با کالای قاچاق 50 درصد امور به حوزه تولید و کسب مربوط می شود که تولیدکنندگان باید درصدد جلب اعتماد مردم باشند.
وی خاطر نشان کرد: مردم باید به این باور برسند که مصرف کالای قاچاق با از دست دادن جایگاه جهانی در حوزه اقتصاد کشور و بیکاری جوانان همراه است.
معاون پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: با توجه به اینکه 6 میلیون کسبه در کشور فعال هستند، بنابراین نمی توان تاثیر آنها را در پیشگیری از قاچاق کالا انکار کرد، بنابراین به جد برای تعامل با فعالان این عرصه تلاش می کنیم.
وی افزود: برگزاری چنین همایشی در البرز نشان از خرد جمعی مسئولان این استان دارد.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1449241

وبگردی