آفتاب

2 میلیارد یورو طرح آب و فاضلاب آماده واگذاری به بخش خصوصی

2 میلیارد یورو طرح آب و فاضلاب آماده واگذاری به بخش خصوصی

وزیر نیرو گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله ما این است که بخش خصوصی حامل فناوری، مدیریت و سرمایه برای اجرایی شدن پروژه‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در همایش بین‌المللی آب، گفت: یکی از رویکردهای وزارت نیرو مشارکت بخش خصوصی و دولتی است و در سال‌های اخیر این مسئله به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله ما این است که بخش خصوصی حامل فناوری، مدیریت و سرمایه برای اجرایی شدن پروژه‌ها باشد.

وزیر نیرو افزود: اکنون بیش از 2 میلیارد یورو پروژه جدید آماده شده که در قالب BOT، BOO و بیع متقابل آماده انعقاد قرارداد هستند.

چیت‌چیان خاطرنشان کرد: هیچ تفاوتی بین شرکت‌های خصوصی بخش داخلی و خارجی از نظر وزارت نیرو وجود ندارد.

وی تاکید کرد: استفاده از همکاری شرکت‌ها و بانک‌های خارجی یکی از اولویت‌های ماست و آمادگی داریم که قوانین و مقررات این امر تسهیل یابد.

وزیر نیرو با بیان اینکه انتقال تکنولوژی و توسعه بازارهای صادراتی جزو اولویت‌های ما برای جذب شرکت‌های خارجی است، یادآور شد: در حال حاضر ما به 40 کشور دنیا خدمات فنی و مهندسی صادر می‌کنیم.

چیت‌چیان همچنین اظهار داشت: ما بیش از دو میلیارد یورو پروژه در بخش آب و فاضلاب آماده واگذاری به بخش خصوصی داخلی و خارجی داریم و اکنون زمینه برای حضور و فعالیت شرکت‌های خارجی در کشور فراهم شده است.

ادامه دارد...

کد N1449159

وبگردی