آفتاب
به دلیل کسری شدید بودجه؛

عربستان سعودی حقوق و مزایای کارمندان دولتی را کاهش داد

عربستان سعودی حقوق و مزایای کارمندان دولتی را کاهش داد

ایلنا: عربستان سعودی به دلیل تشدید کسری بودجه و کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، حقوق ماهیانه وزرای دولت و اعضای مجلس شورا را کاهش داد.

به گزارش ایلنا به نقل از واس، «سلمان بن‌عبد العزیز» پادشاه عربستان سعودی، روز دوشنبه با صدور بخشنامه‌ای حقوق ماهیانه نمایندگان و وزرا را۱۵ تا۲۰ درصد کاهش داد.

 به موجب حکم پادشاه عربستان، مزایای اعضای مجلس شورای این کشور، از جمله کمک‌ هزینه‌های دولت برای خودرو و مسکن، تا 15 درصد کاهش خواهد یافت.

بر مبنای تصمیم جدید عربستان سعودی، مزایای اضافه‌کاری کارکنان دولت کاهش می‌یابد و مرخصی سالانه آنان نیز نباید از۳۰ روز فراتر رود.

این در حالی است که نظامیان شرکت کننده در عملیات جنگی در مرزهای جنوبی این کشور و عملیات‌ نظامی در خارج از مرزهای این کشور، از این دستور مستثنا شده‌اند.

این تصمیم پادشاه عربستان سعودی در حالی اتخاذ شده است که موسسه اعتبارسنجی «فیچ» پیشتر اعلام کرد کسری بودجه این کشور تا سال۲۰۱۸ میلادی همچنان بالا خواهد ماند.

 

براساس اعلام فیچ، کسری بودجۀ عربستان سعودی در سال جاری میلادی معادل۱۱.۲ درصد از تولید ناخالص ملیِ این کشور است و این رقم در سال۲۰۱۷ احتمالاً۶.۸ درصد خواهد بود.

این موسسه اعتبارسنجی پیش‌بینی کرده است که کسری بودجه عربستان در نهایت در سال۲۰۱۸ ، معادل۲.۴ درصد از تولید ناخالص ملی خواهد بود.

کد N1448779

وبگردی