آفتاب
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

تقاضای ورود گردشگران خارجی به ایران بیش از ظرفیت موجود است

تقاضای ورود گردشگران خارجی به ایران بیش از ظرفیت موجود است

زنجان- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تقاضای ورود گردشگران خارجی به ایران بیش از ظرفیت موجود است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رحمانی‌موحد شامگاه دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح جشنواره غذاهای جاده ابریشم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر درخواست برای ورود به ایران بیش از ظرفیت‌های موجود برای پذیرش گردشگر در کشور مهمترین چالش این صنعت است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: ما باید ظرفیت‌ها از جمله زیرساخت‌ها، نیروی انسانی، مراکز اقامتی، حمل و نقل و آموزش‌ها را افزایش دهیم تا بتوانیم جوابگوی این تقاضا باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تقاضا برای ورود به ایران چند برابر ظرفیت‌های موجود است گفت: هم‌اکنون هزار و ۷۰۰ پروژه حوزه گردشگری با پیشرفت‌های فیزیکی بین ۱۰ تا ۹۰ درصد در حال احداث است.

رحمانی‌موحد خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری رویال محور است و باید از طریق برگزاری جشنواره‌ها که ارتباط مستقیم با مردم دارند به انتقال مفاهیم و تجربه‌های مختصات و مشترکات فرهنگی داخلی و نیز مشترکات فرهنگی با کشورهای همسایه بپردازیم.

وی برگزاری جشنواره‌ها را بهترین و موثرترین راه برای توسعه گردشگری عنوان کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با این اقدامات صاحب رونق گردشگری فرهنگی باشیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در مدت ۳.۵ سال گذشته ۱۶ میلیون گردشگر به ایران وارد شده و از مناطق مختلفی بازدید کردند که از ورود گردشگران درآمد ۲۴ میلیارد دلاری به شکل مستقیم و غیرمستقیم برای کشور حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه ورود گردشگران به کشور سبب توسعه صنایع دستی، مشاغل مختلف مانند حمل و نقل عمومی و خدمات حوزه گردشگری شده است گفت: در سه سال اخیر رشد گردشگر کشور ۱۰ درصد بوده که در مقایسه با رشد ۴ تا ۵ درصدی جهانی رقم قابل قبولی است.

رحمانی موحد ابراز کرد: امیدواریم با توسعه زیرساخت‌ها بتوانیم این آهنگ رشد را تا پایان برنامه ششم توسعه حفظ کنیم و شاهد ورورد سالانه هفت تا ۷.۵ میلیون گردشگر تا پایان این برنامه باشیم.

کد N1448563

وبگردی