آفتاب
دبیر کل سازمان همکاری های اقتصادی اکو:

توسعه صنعت گردشگری در دستور کار سازمان اکو قرار دارد

توسعه صنعت گردشگری در دستور کار سازمان اکو قرار دارد

زنجان-دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو گفت: توسعه صنعت گردشگری در دستور کار سازمان اکو قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل ابراهیم اکچا  دوشنبه شب در دومین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم در زنجان اظهار داشت: بسیار خوشحالم که شاهد برگزاری دومین جشنواره بین المللی غذای اکو – جاده ابریشم در شهر تاریخی زنجان هستم.

وی بیان داشت: برگزاری دوباره این جشنواره بصورت مستقل از جشنواره ملی آش، نشان از موفقیت این حرکت است، امروز برای احیای این میراث تاریخی و ارج نهادن به آیین های دیگر، رشادت و عزم چشمگیری در میان مردمان و مسئولان زنجان، یکی از تاریخی ترین شهرهای واقع در مسیر جاده ابریشم، مشاهده می شود.

وی ادامه داد: من مطمئن هستم که این شهر با میزبانی سالانه این رویداد مهم، نقش بیشتری در راه توسعه گردشگری در ایران و منطقه اکو ایفا خواهد کرد.

دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی اکو عنوان کرد: بنابر وظیفه محول شده از سوی کشورهای عضو، دبیرخانه اکو  موظف است از طریق اتخاذ سیاست ها و راهکاری های مناسب به ارتقای صنعت گردشگری در منطقه اهتمام بورزد، در این راستا ما سند چشم انداز اکو برای سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۵ را تدوین کرده و گردشگری را به عنوان یکی از چهار حوزه حائز اهمیت در دستور کار سازمان قرار داده ایم.

ابراهیم کچا افزود: برگزاری سالانه جشنواره بین المللی غذای اکو – جاده ابریشم نیز تجلی اراده ما برای قرار گرفتن در کنار نهادهای محلی در راه ارتقای توانایی ها و ظرفیت ها و کمک به شکوفایی جذابیت های گردشگری آنها و معرفی آنها به جوامع منطقه ای و بین المللی است.

وی افزود: مصادف شدن این جشنواره با روز جهانی گردشگری رویداد فرخنده است که عملا شعار «گردشگری برای همه – بهبود دسترسی جهانی» را محقق می کند.

وی اظهار داشت: جشنواره غذا فرصتی است برای ساکنین محلی تا فرهنگ غذایی ملل دیگر را بدون تحمل هزینه های سفر تجربه کنند و همچنین فرصتی برای ملل شرکت کننده فراهم می سازد تا آشپزی کشور متبوع خود را به نمایش گذاشته و برای کشور خود در آینده گردشگر جذب کند.

دبیر کل سازمان همکاری های اقتصادی اکو عنوان کرد: افزایش تعداد کشورهای شرکت کننده از ۵ به ۱۵ کشور بسیار باعث دلگرمی است و من مطمئن هستم که با مدیریت بهتر و هماهنگی های دقیق تر این تعداد در سالهای آتی رو به افزایش باشد، با موفقیتی که توسط این جشنواره به ثبت می رسد، توصیه می شود این رویداد بصورت شش ماه یکبار برگزار شود تا افراد بیشتری از تجربه آشپزی ملل دیگر لذت ببرند.

کد N1448535

وبگردی