آفتاب

بوقلمونهای فروش نرفته و نگرانی جوان کارآفرین دلگانی برای بازپرداخت وام

بوقلمونهای فروش نرفته و نگرانی جوان کارآفرین دلگانی برای بازپرداخت وام

زاهدان - ایرنا - جوان کارآفرین شهرستان دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان چند سالی است که با دریافت تسهیلات خوداشتغالی در قالب اقتصاد مقاومتی مشغول پرورش مرغ محلی و بوقلمون شده اما این روزها بزرگترین دغدغه وی فروش تولیدات و نگرانی برای پرداخت تعهدات خود به بانک است.

«آسا شه بخش» جوان کار آفرین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با دریافت 6 میلیارد ریال وام در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی اقدام به احداث واحد پرورش بوقلمون در روستای کلان ظهور و وارد کردن 2 هزار قطعه جوجه بوقلمون با تمام مشکلات موجود از خارج کشور و پرورش آنها کردم.
این جوان 32 ساله دلگانی اظهار داشت: اکنون که بوقلمون ها به وزن بیش از 12 کیلوگرم رسیده اند خریداری وجود ندارد و هیچ حمایتی هم صورت نمی گیرد.
شه بخش با بیان این که اکنون حتی برای تامین تغذیه بوقلمون ها با مشکلات مالی رو به رو شده ام، افزود: تامین غذای آنها تاکنون بالغ بر یک میلیارد ریال هزینه داشته است.
وی از مسئولان دستگاههای مختلف خواست تا برای فروش بوقلمون هایی که روی دستش مانده اند با وی همکاری کنند.
شه بخش گفت: از 2 هزار قطعه بوقلمون تاکنون حدود هزار قطعه را به شهرهای مختلف استان از جمله زاهدان انتقال داده و با مشکلات زیادی در کنار خیابان فروخته ام که آن هم نه تنها سودی نداشت بلکه زیان هم کرده ام.
معاون بهبود و تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: واحد پرورش بوقلمون شه بخش نخستین واحد پرورش در استان است و تلاش می کنیم هیچ مشکلی برای فروش نداشته باشد.
مجتبی پیری افزود: تاکنون برای انتقال بوقلمون ها به مرکز استان همکاری های خوبی صورت گرفته است.
وی گفت: با سرد شدن هوا مردم نسبت به خرید بوقلمون بیشتر تشویق می شوند که امیدواریم این مشکل حل شود.
به گزارش ایرنا گلمورتی مرکز شهرستان دلگان در 480 کیلومتری جنوب غرب زاهدان قرار دارد و از شهرستانهای گرمسیر سیستان و بلوچستان محسوب می شود.
7314**8006**6081 خبرنگار: محمد هادی** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
کد N1448318

وبگردی