آفتاب

خط پایان سیگار فروشی در دکه های مازندران

خط پایان سیگار فروشی در دکه های مازندران

ساری - ایرنا - دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران گفت که فروش سیگار در دکه ها و فروشگاههای فاقد مجوز فروش دخانی در این استان به خط پایان رسیده است .

علی پیرفلک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بر اساس برنامه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، مواد دخانی فقط باید در فروشگاههای دارای مجوز فروش این محصولات در استان فروخته شود.
وی اضافه کرد : فروش مواد دخانی در سایر فروشگاهها و دکه ها به منزله کالاهای قاچاق است و با فروشندگان نیز برخورد قانونی می شود.
پیرفلک گفت : طبق قانون ، صدور مجوز برای فروشگاههای عرضه مواد دخانی به صورت محدود خواهد بود و فروش این مواد نیز باید در این مراکز انجام شود.
دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران وعده داد که بساط فروشگاههای غیرمجاز مواد دخانی در استان تا پایان پائیز امسال جمع خواهد شد.
درمازندران افزون بر 200 هزار واحد صنفی فعال است.
براساس آمارسالانه 60 میلیارد نخ سیگار در داخل کشور دود می شود که ارزش مبادله ای آن حدود 120 هزار میلیارد ریال معادل چهار ماه یارانه جمعیت ایران است.
براساس این آمار ، سرانه سیگار هر ایرانی حدود 750 نخ است که برای جمعیت سه میلیون و 200 هزار نفری مازندران حدود 2 و نیم میلیارد نخ می رسد.
ارزش این میزان دود کردن سیگار در مازندران حدود پنج هزار میلیارد ریال معادل 1.5 برابر بودجه عمرانی استان در سال جاری است.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : فلاحتی
6982/1654
کد N1448144

وبگردی