آفتاب

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت 18 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت 18 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است

سمنان- ایرنا- مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کشور گفت: 18 هزار میلیارد ریال تسهیلات به یک میلیون 200 خانواده مددجو و زیر پوشش کمیته امداد، از سوی این صندوق تا کنون پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، بیژن آقاجانی در گفت گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه افتتاح پانزدهمین شعبه صندوق قرض الحسنه صندوق امداد ولایت کشور در استان سمنان افزود: هدف از افتتاح و فعالیت صندوق امداد ولایت در کشور ،اعطای وام هایی با کارمزد سه درصد برای خوداشتغالی و توانمند شدن مددجویان با اتکا به منابع مالی مردمی و خیرانن است.
مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کشور یاد آور شد: صندوق قرض الحسنه صندوق امداد ولایت کشور، روزانه قریب به هزار فقره تسهیلات به مددجویان کمیته امداد در کشور پرداخت می کند.
وی با بیان اینکه 2 نوع سپرده گذاری در این صندق به صورت عادی و ویژه صورت می گیرد، افزود: تسهیلات عادی بر اساس شرایط و ضوابط قانونی اعطا می شود و نوع دوم تسهیلات از اعتباری که خیران در اختیار صندوق قرار می دهند و با شرایطی که آنان تکلیف می کنند به متقاضیان دارای شرایط پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه همه حساب های کمیته امداد از بانک های مختلف متمرکز می شود، تصریح کرد: با سیاست گذاری های پیش بینی شده، تمام حساب های کمیته امداد در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت متمرکز خواهد شد.
آقاجانی با بیان اینکه سپرده های مردمی در آینده به عنوان پشتوانه قابل اتکا برای این صندوق تبدیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: جامعه هدف صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، مددجویان و قشر آسیب پذیر جامعه که از طرف حوزه سلامت کمیته امداد به این صندوق معرفی می شوند، اما در آینده تمام شهروندان جامعه می توانند از این صندوق تسهیلات دریافت کنند.
مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کشور گفت: یکی از منابع و پشتوانه های صندوق امداد ولایت از محل فروش ساختمان ستاد مرکزی کمیته امداد سوهانک تهران تامین خواهد شد.
با حضور بیژن آقاجانی، امام جمعه موقت و مسوولان کمیته امداد و دستگاه های اجرایی استان سمنان، پانزدهمین شعبه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کشور در استان سمنان افتتاح شد.
صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به ازای هر 10 میلیون ریال سپرده گذاری، سه میلیون ریال تسهیلات بی بهره پرداخت می کند و میزان وام قرض الحسنه از 50 میلیون ریال تا سقف یک میلیارد و 500 میلیون ریال تعیین شده است .
شعبه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در سمنان با اعتبار اولیه 26 میلیارد ریال افتتاح شده است.
در استان سمنان 10 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.
6103/6026 خبرنگار: مصطفی دهقان ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
کد N1448100

وبگردی