آفتاب

آیین استقبال از وزرشکاران رقابت های پاراالمپیک ریو در اراک برگزار شد

آیین استقبال از وزرشکاران رقابت های پاراالمپیک ریو در اراک برگزار شد

اراک - ایرنا - آیین استقبال از ورزشکاران رقابت های پاراالمپیک ریو و مسابقات جام جهانی اسکیت چین روز دوشنبه در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مردارد اراک برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی در این آیین گفت: اقتدار و عظمت ایران اسلامی در صحنه بین المللی مرهون رشادت های شهدا و ایثارگران هشت سال دوران دفاع مقدس است.
شکرالله حسن بیگی افزود: اگر امروز ورزشکاران ایران اسلامی با صلابت در میادین ورزشی حاضر می شوند و با رقبای مختلف خود مبارزه می کنند به دلیل جوانمردی های جوانان دیروز این مرز و بوم در جبهه های حق علیه باطل است.
وی بیان کرد: جوانان کشور در همه بخش های ورزشی، علمی و سیاسی در صحنه های بین المللی با اقتدار کامل شرکت می کنند و هیچ قدرتی حق جسارت به ملت غیور را ندارد که این نشان از اقتدار ایران اسلامی دارد.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی ادامه داد: جوانان غیرتمند ایران اسلامی در سوریه و عراق، مقتدرانه از حریم اسلام دفاع می کنند و اگر جانفشانی های این عزیزان نبود امروز باید در مرزهای خود به مقابله با گروه های تکفیری می پرداختیم.
حسن بیگی اظهار کرد: دولتمردان تدبیر و امید در استان مرکزی توجه ویژه ای به سرمایه گذاری در بخش ورزش دارند و اعتقاد بر این است که اگر در ورزش سرمایه گذاری نشود باید پول بیت المال و حقوق مسلمانان در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی هزینه شود.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این آیین گفت: ورزش این استان در شرایط ایده آل به سر می برد و با برنامه ریزی های بلند مدت کشف و شکوفایی استعدادهای ورزشی در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا، محسن غفاری افزود: حضور 6 ورزشکار استان مرکزی در مسابقات پارالمپیک ،نشان از بالندگی ورزش این خطه دارد اما این کافی نیست و باید برنامه ریزی های دیگر برای ارتقای ورزش قهرمانی استان صورت گیرد.
جواد فلفلی به عنوان مربی و اکبر شوشتری به عنوان دروازه بان تیم فوتسال پنج نفره جمهوری اسلامی از استان مرکزی در مسابقات پاراالمپیک ریو حضور داشتند که این تیم در این رقابت ها به مقام نایب قهرمانی رسید.
عیسی زیراهی بازیکن استان مرکزی در تیم ملی والیبال نشسته و رقابت های ریو حضور یافت و تیم والیبال نشسته کشور در این مسابقات قهرمان المپیک 2016 شد.
هاشم رستگاری و فرزاد مهری بازیکنان استان مرکزی و اعضای تیم ملی فوتبال هفت نفره جمهوری اسلامی بودند که این تیم نیز در این المپیک به مقام نایب قهرمانی رسید.
مرتضی عابدی، بسکتبالیست استان مرکزی است که در رقابت های ریو در تیم ملی بسکتبال با ویلچر حضور داشت.
به گزارش ایرنا، در مسابقات جام جهانی اسکیت نیز که از 17 تا 27 شهریورماه امسال در چین برگزار شد، سه اسکیت باز از استان مرکزی در این رقابت ها حضور داشتند که محمد صالحی توانست رتبه 11 جهان را از آن خود کند، فرشید شایان به دلیل روبه رو شدن با حریف اسرائیلی حاضر به رقابت نشد و کیارش شاه محمدی نیز هیچ رتبه ای کسب نکرد.
در پایان این آیین از ورزشکاران استان مرکزی در مسابقات پاراالمپیک ریو و مسابقات جام جهانی اسکیت چین تقدیر به عمل آمد.
3017/6013خبرنگار: مصطفی مجللی نسب** انتشار دهنده: مژگان حیدری*
کد N1448086

وبگردی