آفتاب

مهری که در مهر با نیازمندان تقسیم می شود

مهری که در مهر با نیازمندان تقسیم می شود

مراغه - ایرنا – همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید چشم های معصوم برخی از دانش آموزان و دانشجویان در انتظار مهر خیران و بارش عاطفه هاست تا تحصیل در کنار همسالان به آرزوی دست نیافتنی آنان تبدیل نشود.

همزمان با ذوق و شوق دانش آموزانی که در میان قفسه های لوازم التحریر دست به انتخاب بهترین ها می زنند، کودکانی برای خرید کیف های پلاستیکی، دفترهای 60 برگ قدیمی، مدادهای فیل نشان و خودکارهای بیک حسرت می کشند و تردید برخی از جوان برای تامین هزینه های دانشگاه به گام های لرزان آنان تبدیل می شود.
آری جشن عاطفه ها به بهانه زنگ مهر فرصتی است تا گرمی دست های خیران، چراغ خاموش کومه هایی را روشن کند که در پای روشنایی آنها دانش آموزان و دانشجویانی برای آموختن تلاش می کنند اما عظمت این کار تا حدی است که نمی توان آن را در یک بازه زمانی محدود به جشن عاطفه ها خلاصه کرد.
به گزارش ایرنا در حالی حدود 2 هزار و 750 دانش آموز و دانشجوی شهرستان های مراغه، هشترود و چاراویماق در جنوب آذربایجان شرقی در انتظار مهر خیران در سال تحصیلی جدید هستند که کمیته امداد امام خمینی (ره) در تامین کمک هزینه تحصیلی آنان پیشقدم است.
به گفته مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) هشترود با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از 300 دانش آموز و دانشجوی تحت پوشش این نهاد چشم به راه دستان سخاوتمند خیران هستند.
مسلم رضائی با اشاره به اینکه هر فرد نیکوکار می تواند در هر ماه حداقل 200 هزار ریال به دانش آموزان نیازمند کمک کند، افزود: در طول سال این نهاد با همکاری خیران کمک های تحصیلی مختلفی در قالب لوازم التحریر و پوشاک را به دانش آموزان نیازمند اهدا می کند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) چاراویماق نیز تعداد دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش این نهاد را حدود 450 نفر معرفی کرد و گفت: این نیازمندان چشم انتظار کمک های نقدی و غیر نقدی خیرانی هستند که به سنت حسنه امیرالمومنین (ع) در کمک به نیازمندان لبیک می گویند.
اصغر وثوقی با بیان اینکه اهمیت دادن به مشکلات و مسائل فقرا و نیازمندان جامعه در اولویت جامعه اسلامی قرار دارد، افزود: تمام کمک های جمع آوری شده از سوی این نهاد انقلابی صرف نیازمندان جامعه می شود.
به گفته وی خیران با مراجعه حضوری یا از طریق سایت اینترنتی کمیته امداد امام خمینی (ره) می توانند نسبت به پرداخت کمک های نقدی اقدام کنند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه گفت: بیش از 2 هزار دانش آموز و دانشجوی مراغه تحت پوشش این نهاد قرار دارند و و دستان یاریگر خیران را انتظار می کشند.
ایوب هاشمیان با بیان اینکه ارتقای فکری و فرهنگی خانواده های تحت حمایت از مهم ترین راهبردهای کمیته امداد امام خمینی (ره) است، افزود: این نهاد با فراهم آوردن تسهیلات و امکانات لازم مانند پرداخت شهریه و کمک هزینه تحصیلی امکان ادامه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت را میسر می کند.
به گفته وی شهروندان می توانند با مراجعه به سایت http://epay.emdad.org و با انتخاب شهرستان و موضوع نیکوکاری نسبت به واریز کمک های نقدی اقدام کنند و دریافت کمک های غیرنقدی در کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان های مختلف امکان پذیر است.
وی با اشاره به جمع آوری 800 میلیون ریال توسط خیران این شهرستان در جشن عاطفه ها / 25 تا 26 شهریور سال جاری/ گفت: این کمک های مالی در قالب هدایای نقدی و غیرنقدی برای دانش آموزان بی بضاعت جمع آوری شد اما کافی نیست.
به گزارش ایرنا، چادرهایی که به بهانه جشن عاطفه ها به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی مردم در 25 و 26 شهریور سال جاری پرداخت، دیگر برپا نیست اما کمک به نیازمندان به زمان و مکان محدود نیست و ملت ایران همچنان بنی آدم را اعضای یکدیگر می دانند.
ما نیز می توانیم دست به دست هم دهیم و بخشی از هزینه های تحصیلی فرزندان این مرز و بوم را تأمین کنیم تا سایه فقر خانواده ها بر دوش آینده آنان کمتر سنگینی کند و سرمای پاییز به سرماخوردگی تحصیل علم در برخی از جوانان و نوجوانان منجر نشود.
شهرستان های مراغه، هشترود و چاراویماق با حدود 355 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان شرقی قرار دارند.
گزارش از علیرضا فولادی / انتشار دهنده: محمد رستگار
3072/6183
کد N1447809

وبگردی