آفتاب
فرمانده نیروی هوافضای سپاه:

ایران در برابر تهدیدات دشمنان از توان و آمادگی لازم برخوردار است

ایران در برابر تهدیدات دشمنان از توان و آمادگی لازم برخوردار است

زنجان - ایرنا - فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: جمهوری اسلامی ایران بطور صد درصد از توان و آمادگی لازم برخوردار بوده و برای پاسخگویی به تهدیدات دشمنان همواره آماده است.

سردار امیرعلی حاجی زاده، یکشنبه شب در حاشیه همایش پیشکسوتان و طلایه داران دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگاران زنجان افزود: در مراسم رژه امسال نیروهای مسلح، بخشی از توانمندی های تسلیحاتی کشور به نمایش گذاشته شد و آن را مشاهده کردیم.
وی با اشاره به وجود امنیت در مرزهای ایران، اظهار کرد: وضعیت امنیت در کشور به واسطه توانمندی و زحمات و تلاش های جوانان دانشمند و هوشیاری نیروهای مسلح خوب است و همه آن را حس می کنند.
سردار حاجی زاده افزود: به رغم فشارهای وارده دشمنان از بیرون مرزها، نیروهای مسلح ایران اعم از ارتش و سپاه در حوزه های مختلف کار و تلاش می کنند تا به امنیت حاکم بر کشور خدشه و خللی وارد نشود.
وی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به برکت جوانان این مرز و بوم در بخش تسلیحات موشکی، پدافندی، پهپادها و جنگ الکترونیکی به دستاوردهای خوبی رسیده است که این فعالیت ها همچنان تداوم دارد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: نباید به داشته ها اکتفا کرد و اگر بایستیم محکوم به نابودی هستیم و به همین دلیل نیز روز به روز بر توانمندی های کشور در تمامی حوزه ها به لحاظ کمی و کیفی افزوده می شود.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز گفت: در دوران دفاع مقدس، همه دشمنان برای ساقط کردن انقلاب و نظام اسلامی در یک جبهه واحد، صف آرایی کرده بودند.
سردار جهانبخش کرمی افزود: در این جنگ نابرابر که از سوی استکبار جهانی توسط صدام بر ایران تحمیل شد، رزمندگان اسلام با حضور در جبهه ها و با ایثار و ازخودگذشتگی های بسیار، حماسه ساز شدند و دشمنان را از رسیدن به اهداف پلید خود مایوس و ناامید کردند.
وی اظهار کرد: فرزندان این مرز و بوم در مقابله دشمنان، مجاهدت کردند و شماری از آنان در دفاع از اسلام، قرآن و حفظ و حراست از خاک ایران، به شهادت نایل آمدند و شما پیشکسوتان نیز از آن زمان تاکنون بر عهد و پیمان خود پایبند هستید.

*** دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی پایان نیافته است
فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین در همایش پیشکسوتان و طلایه داران دفاع مقدس که در حسینیه عاشقان ثارالله زنجان برگزار شد به ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی و نابرابر اشاره کرد و افزود: بی شک دوران دفاع مقدس، یکی از ذخایر و گنجینه های ارزشمند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است که باید از تجربیات، عبرت ها و درس های گرانبهای آن دوران در رفع مشکلات و تنگناها بهره گرفت.
وی با بیان اینکه دشمنی های آمریکا و غرب با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران پایان نیافته، چراکه شرایط نسبت به گذشته تغییری نکرده است اظهار کرد: نباید اجازه داد این تاریخچه گوهربار بدون استفاده و مدفون بماند و اگر از آن تجربیات در رفع مشکلات بهره کافی و وافی نبریم به حتم در حق خود و کشور جفا کرده ایم.
سردار حاجی زاده با تاکید بر اینکه تمام مشکلات و موانع بر سر راه کشور و ملت ایران با بکارگیری الگوی دوران دفاع مقدس حل می شود، افزود: در جنگ هشت ساله تحمیلی، جمهوری اسلامی ایران با یک ائتلاف شرق و غرب و کشورهای مرتجع عربی مواجه بود که همه آنان برای رسیدن به اهداف نامشروع خود در برابر ملت ایران صف آرایی کرده بودند.
وی ادامه داد: در این جنگ نابرابر، تمام دشمنان انقلاب و نظام اسلامی به محوریت آمریکا با یکدیگر هم سو و هماهنگ شده و به عنوان یک ائتلاف در مقابل ایران عمل می کردند تا از این طریق به اهداف خود دست یابند اما حضور رزمندگان اسلام در جبهه ها و پشتیبانی و حمایت های بی دریغ و همه جانبه ملت از نیروهای مسلح و تدابیر حضرت امام خمینی (ره) تمام نقشه های آنان را نقش برآب کرد.
سردار حاجی زاده با اشاره به اینکه پس از گذشت یک و نیم سال از آغاز جنگ، روابط و حمایت های آمریکا از عراق علنی و رسمی شد، تصریح کرد: اگر حمایت های جانبدارانه آمریکا نبود به حتم جنگ تحمیلی، هشت سال به درازا نمی کشید، تعداد شهدای دوران دفاع مقدس به 188 هزار نفر نمی رسید و این همه جانبار نداشتیم و خسارت های میلیاردی به زیرساخت های کشور وارد نمی شد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید براینکه جنگ هشت ساله، جنگ ساده ای نبود و در واقع جنگ ظالمانه ای بود که برای رسیدن به نیات شوم علیه ایران اسلامی روا داشتند گفت: پایمردی، ایستادگی، مقاومت، ایثار و جانفشانی های رزمندگان اسلام موجب شد تا وجبی از خاک کشورمان به دست دشمنان نیفتد.
سردار حاجی زاده به اهمیت دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: اگر امروز، ایران در تولید انواع تسلیحات دریایی، زمینی و هوایی به پیشرفت های خوبی نایل آمده و به مرز خودکفایی رسیده به قطع و یقین نشات گرفته از الگوهای دفاع مقدس و تبعیت از رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری است.
وی با بیان اینکه بیرون از مرزها برای ملت و کشور ایران دلسوزی نخواهد شد و باید با تکیه بر جوانان و شرکت های دانش بنیان و دانشمندان به دستاوردهای ارزشمند در عرصه های مختلف دست یافت، اظهار کرد: امروز دشمنان در حوزه های مختلف اعم از حوزه فرهنگی و اقتصادی به مقابله با ایران برخاسته اند و به همین دلیل همه باید احساس تکلیف کرده و دست در دست یکدیگر برای عبور از موانع و مشکلات وارد عرصه شوند.
سردار حاجی زاده افزود: ایران از توانمندی های بسیاری برخوردار است اما برای بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود نیاز به خودباوری و اعتماد به نفس است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بخش پایانی سخنان خود به وجود امنیت در کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان ایران برای ایجاد ناامنی در این کشور، بطور دائم هزینه های زیادی را صرف می کنند و در حقیقت ناامنی را پمپاژ می کنند اما با وجود نیروهای مسلح و وحدت و هوشیاری ملت و رهنمودهای رهبری، ره به جایی نمی برند.
در پایان این مراسم، تعدادی از خانواده های شهدای استان زنجان تجلیل شدند.
597/6085
خبرنگار: پرویز غفاری/ دبیر: رویا رفیعی
کد N1447557

وبگردی