آفتاب
قائم‌مقام وزیر کشور تأکید کرد:

بهره‌گیری از تمام امکانات موجود برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی

بهره‌گیری از تمام امکانات موجود برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی

بجنورد- قائم‌مقام وزیر کشور بابیان اینکه امروز کشور در بخش آسیب‌های اجتماعی با مشکلات زیادی روبرو است، بر بهره‌گیری از تمام امکانات موجود برای جلوگیری از رشد آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی بعدازظهر یک‌شنبه در جلسه شورای اداری خراسان شمالی که با محوریت معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری این استان تشکیل شد، اظهار کرد: به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور، تمام افراد باید فعالیت‌های اثربخش انجام دهند.

مقیمی بابیان اینکه مسئله اجتماعی یکی از وظایف معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار است، افزود: امروز بخش آسیب‌های اجتماعی در بعضی از شاخص‌های کشور رتبه‌خوبی را ندارد که بهبود این شرایط مستلزم به‌کارگیری دقت و تلاش بیشتر است.

وی با تأکید بر اینکه باید فعالیت‌ها به‌گونه‌ای باشد تا چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی موجود را به حداقل برساند، اشاره‌ای نیز به تدوین گزارش آسیب‌های اجتماعی در وزارت کشور داشت و گفت: فعالیت‌های این بخش باید به‌صورت گسترده و در محیط‌های دانشگاهی و آموزش‌وپرورش نیز انجام و نهادینه شود.

معاون سیاسی وزارت کشور همچنین با تأکید بر ایجاد و حفظ نشاط سیاسی در جامعه، عنوان کرد: از دیگر اموری که در مسائل سیاسی اهمیت دارد، به‌کارگیری احزاب و تشکل‌های سیاسی و بها دادن به فعالیت‌های قانونمند این تشکل‌ها است چراکه سبب ایجاد نشاط سیاسی در بین مردم می‌شود.

مقیمی بابیان اینکه آثار به وجود آمدن این نشاط سیاسی در انتخابات اسفندماه سال گذشته به‌خوبی نمایان بود، اظهار کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و افزایش ۱۲۰ درصدی تعداد داوطلبان از برکات ایجاد نشاط سیاسی در جامعه بود که نشاط اجتماعی را نیز به همراه آورد.

وی با اشاره به دو انتخابات مهم شورای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، از معاونت جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی خواست تا ضمن حفظ و ادامه نشاط سیاسی حاکم، کارهای نیمه‌تمام گذشته را با جدیت پیگیری کند.

معاون سیاسی وزارت کشور همچنین بابیان اینکه موضوعات حق‌الناس بودن رأی، قانونی عمل کردن و بی‌طرفی، سه اصل مهمی است که در انتخابات گذشته رعایت شد، بر دنبال کردن این سه اصل برای انتخابات سال آینده نیز تأکید کرد.

وی همچنین نقش معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار را در توسعه پایدار استان و برقراری امنیت، تعیین‌کننده برشمرد و گفت: برقراری امنیت در شهرستان‌ها و کل استان، مستلزم تعامل سازنده این معاونت با دستگاه‌های نظامی، انتظامی و قضایی است.

قائم‌مقام وزیر کشور اظهار کرد: اگرچه دشمنان دائم با اعزام و تسلیح گروه‌های تروریستی در پی ایجاد ناامنی و درگیری در داخل کشور هستند اما با هوشیاری مرزبانان جمهوری اسلامی ایران، وزارت اطلاعات، بسیج و دیگر نهادهای مربوطه، این اقدامات دشمنان بدون نتیجه باقی‌مانده است.

مقیمی بابیان اینکه در کل کشور اعم از مناطق مرزی، عشایری، روستایی، کلان‌شهرها و... از امنیت بسیار خوبی برخوردار است، عنوان کرد: این شرایط مطلوب و امنیت در خراسان شمالی نیز برقرار است.

وی اشاره‌ای نیز به هفته دفاع مقدس داشت و گفت: انسجام ملی ما در دوران دفاع مقدس و با حضور مردم در جبهه شکل گرفت و شهدایی که خون خود را برای دفاع از خاک میهن اهدا کردند سبب تثبیت انقلاب اسلامی شدند.

کد N1447440

وبگردی