آفتاب

فعالیت آموزشی نخستین هنرستان هوانوردی خراسان جنوبی در بیرجند آغاز شد

فعالیت آموزشی نخستین هنرستان هوانوردی خراسان جنوبی در بیرجند آغاز شد

بیرجند - ایرنا - نخستین هنرستان هوانوردی خراسان جنوبی روز یکشنبه در آیینی با حضور خانواده امیرخلبان شهید محمد حسین رئوفی فرد و به عنوان سیزدهمین هنرستان هوانوردی کشور با پذیرش 20 هنرجو در بیرجند آغاز به کار کرد.

رئیس هنرستان هوانوردی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: هنرجویان این مرکز آموزشی از میان فارغ التحصیلان متوسطه اول انتخاب شدند و راه اندازی این واحد آموزشی می تواند سبب ارتقای صنعت هوایی در استان و شرق کشور شود.
« محمد حسین رندیان»، بالا بردن رشد فرهنگی، علمی و تخصصی جوانان را یکی از اهداف راه اندازی هنرستان یاد شده ذکر کرد و افزود: استفاده از استعداد، علایق، خلاقیت ها و توانایی های دانش آموزان برای تربیت نیروی انسانی ماهر در صنایع هواپیمایی از دیگر اهداف این مرکز آموزشی است.
وی ادامه داد: راه اندازی این مرکز و پذیرش هنرجو در این واحد آموزشی برای قطع وابستگی، تحقق اقتصاد مقاومتی و استقلال این صنعت از بیگانگان و خودکفایی میهن اسلامی بسیار موثر است.
وی بیان کرد: هنرجویان با گذراندن دروس عمومی، اختصاصی، کارگاهی و عملی پرواز موفق به اخذ دیپلم هوانوردی خواهند شد و هنگام تحصیل در رشته هوانوردی آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت.
به گزارش ایرنا، رندیان یادآور شد: هنرجویان این رشته پس از پایان دوره تحصیل می توانند در رشته های خلبانی، مهندسی پرواز، مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما، مهندسی تکنولوژی هواپیما، خدمات فرودگاهی، مهمان داری و مراقبت پرواز تا سطح کارشناسی و بالاتر در دانشگاه جامع علمی کاربردی و موسسه های آموزش عالی هوانوردی به صورت تخصصی ادامه تحصیل دهند.
وی اظهار امیدواری کرد که با دستیابی به هدف مشترک که آگاهی و رشد بیشتر دانش آموزان برای کسب کرامت انسان الهی و عزت نفس بزرگ تر برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی است بتوان قدمی موثر در تعلیم و تربیت اسلامی فرزندان این منطقه برداشت.
وی ادامه داد: آرزو داریم خداوند ما را برای تعلیم و تربیت فرزندان صالح، مدیر و مدبر برای میهن اسلامی یاری کند.
وی هنرجویان این این مرکز آموزشی را نخستین دانش آموزان طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان دانست و افزود: بنابر مصوبه آموزش و پرورش و امور مشارکت های مردمی، شهریه هر هنرجو سالانه 30 میلیون ریال پیش بینی شده است.
وی به افزایش پذیرش هنرجو سال آینده در این واحد آموزشی اشاره کرد و یادآور شد: همچنین پیش بینی می شود رشته های آموزشی صنایع گردشگری، مهمان داری، رشته های وابسته با سازمان هواپیمایی کشوری و غیره به رشته موجود افزوده شود.
وی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی هایی که سیستم جدید آموزش و پرورش انجام داده است مستقیما این افراد وارد دوره های کارشناسی خلبانی، مهندسی پرواز، تعمیر و نگهداری و مهمانداری و خدمات فرودگاهی می شوند که با توجه به توسعه حمل و نقل هوایی امید است همه آنها جذب این مشاغل شوند.
شهید رئوفی فرد در سال 1334در بیرجند به دنیا آمد و در سال 1353وارد دانشکده افسری هوانیروز شد و دوره خلبانی را با بهترین درجه گذراند.
وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ماموریت های زیادی در داخل کشور انجام داد و در آخرین ماموریت به سمت بانه و سردشت در پرواز بود که در اثر اصابت گلوله های دشمنان داخلی به بالگردش در 10اسفند 1358 شهید شد.
*7557**2047**خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
کد N1447293

وبگردی