آفتاب
معاون ستاد کانون های مساجد کشور:

کانون های مساجد، فرهنگ تولید را در روستاها زنده کنند

کانون های مساجد، فرهنگ تولید را در روستاها زنده کنند

گنبدکاووس - ایرنا - معاون توسعه و برنامه ریزی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برلزوم تلاش کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای زنده نگه داشتن فرهنگ تولید بویژه درمناطق روستایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید سعادتی روز یکشنبه در مراسم اختتامیه همایش منطقه ای پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر که در اردوگاه صالحین شیرآباد شهرستان رامیان در شرق استان گلستان برگزار شد، گفت: باید تلاش شود تا به گفته رهبری انقلاب، روستاها به مرکز تولید و ارزش آفرینی تبدیل شوند.
وی افزود: امروز استکبار جهانی برای تبدیل کردن کشورهای جهان بویژه کشورهای اسلامی به مصرف کننده صرف تولیداتشان، تلاش زیادی انجام می دهد که باید در مقابل این حربه و توطئه دشمنان ایستاد.
سعادتی، ترویج فرهنگ تولید و ارزش آفرینی بویژه در مناطق روستایی را از راهکارهای مقابله باسیاست ترویج مصرف گرایی استکبار جهانی دانست و اضافه کرد: برای نهادینه کردن این فرهنگ، کانون های فرهنگی و هنری مساجد رسالت سنگینی بر عهده دارند.
وی تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد و اعضای آن بویژه امامان جماعت و نیروهای جهادی آن به عنوان رهبران مذهبی و فرهنگی باید با استفاده از همه ظرفیت های روستا از جمله معتمدین، پیشکسوتان، نخبگان و نسل جوان، یک جریان و هسته فرهنگی در روستا راه بیاندازند.
معاون توسعه و برنامه ریزی ستاد عالی کانون های فرهنگی وهنری مساجد کشور، خدمت به روستا و عشایر را مصداق خیر کثیر دانست و گفت: کانون ها چون پیوست مسجد دارند و مسجد نیز مکانی مقدس است، می توانند پیشگام فعالیت های فرهنگی بالاخص در ترویج فرهنگ تولید و ارزش آفرینی باشند.
سعادتی، نفوذ و سلطه فرهنگی را از دیگر سیاست های استکبار جهانی علیه کشورهای جهان اسلام برشمرد و افزود: برای مقابله با این سیاست نیز کانون های فرهنگی باید مردم، بویژه نسل جوان روستاها را نسبت به آسیب های نفوذ فرهنگی دشمن آگاه نمایند.
وی اضافه کرد: امروز کشور به جنبش نرم افزاری و تولید فکر که دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز می باشد، درحوزه های مختلف نیاز دارد که باید در این حوزه ها الگو و مدل سازی شود.
به گزارش ایرنا دراین مراسم که معاون دفتر فرهنگی اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و برخی مدیران کل گلستان و مسئولان رامیان نیز درآن حضور داشتند، از امامان جماعت و کانون های فرهنگی و هنری برتر شش استان شرکت کننده در این همایش ملی با اهدای هدایایی تجلیل شد.
همایش منطقه ای پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر با شرکت اعضای کانون های فرهنگی و هنری شش استان گلستان، مازندران، سیستان و بلوچستان و خراسان های رضوی، جنوبی و شمالی از جمعه هفته گذشته آغاز و امروز به پایان یافت.
شهرستان رامیان با افزون بر 85 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860 خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: شیری
کد N1447223

وبگردی