آفتاب
معاون وزیر آموزش و پرورش

خیران مدرسه ساز از ستون های پشتیبان آموزش و پرورش هستند

خیران مدرسه ساز از ستون های پشتیبان آموزش و پرورش هستند

ساوه -ایرنا - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: خیران مدرسه ساز از ستون های پشتیبان آموزش و پرورش در جبران کاستی فضاهای آموزشی و تربیتی کشور هستند.

به گزارش ایرنا، مجید قدمی روز یکشنبه در آیین بهره برداری از مدرسه خیرساز استثنایی نورالهدی شهرستان ساوه افزود: ز نظام آموزشی و تربیتی کشور از برکات ارزنده خیران نیک اندیش بهره مند است و این سرمایه با نیت خیرخواهانه آنان در اعتلا و توسعه آموزشی کشور روز به روز افزون می شود.
وی ادامه داد: خیران مدرسه ساز با مجاهدت و ایثار در عرصه تقویت زیر ساخت های نظام تعلیم و تربیت، ضمن توسعه فضاهای آموزشی در پیشگاه خداوند متعال از اجر و ثوابی ارزشمند برخوردارند.
به گزارش ایرنا، معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: خدمت به نوآموزان استثنایی در مقایسه با دیگر دانش آموزان ،نزد خداوند متعال ارزش بیشتری دارد و در واقع توشه راهی ارزشمند برای دلدادگان به نظام تعلیم و تربیت است.
استاندار استان مرکزی نیز در این آیین گفت: تلاش و مجاهدت دوستداران نظام آموزش و پرورش در عرصه مدرسه سازی و افزایش فضاهای جدید آموزشی ستودنی است.
به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی در کشور ضمن کیفی سازی فرآیند آموزش در نظام تعلیم و تربیت در ایجاد انگیزه بیشتر برای فراگیران نیز موثر است.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های خیران در توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی در نقاط کم برخوردار نیز می تواند بازوی توانمند نظام آموزش و پرورش در توزیع مناسب امکانات و خدمات آموزشی و تربیتی باشد.
امام جمعه شهرستان ساوه نیز در اتین آیین در سخنانی گفت: آموزش و پرورش یکی از مهمترین ارگان هایی است که باید بودجه فرهنگی متناسب با نیاز و برنامه ریزی داشته باشد و در این مسیر از خدمات خیرخواهانه خیران نیز استفاده شود.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: انحطاط اجتماعی و فرهنگی با دقت نظر و نظارت بر ساختار فرهنگی نظام آموزش و پروش قابل کنترل است و مدرسه باید کانون مقابله هدفمند با تهدیدهای اخلاقی و عقیدتی دشمنان نظام باشد.
امام جمعه ساوه افزود: اگر نیت ها برای خدا خالص باشد و انجام حسنات و کارهای نیکو به قصد قربت باشد در پیشگاه خداوند متعال نیز از ثوابی عظیم برخوردار است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسینی افزود: تعالی نظام آموزشی و تربیتی کشور با تقویت باورهای فرهنگی ارتباط تنگاتنگی دارد و جبهه فرهنگی بیش از گذشته نیازمند حمایت است.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار شهرستان ساوه نیز در این آیین در سخنانی گفت: خیران ساوجی درسه سال عمر دولت تدبیر و امید بیش از 370 میلیارد ریال در توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی شهر سان ساوه سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی کردند.
محمد بهاروند افزود: شهرستان ساوه به عنوان یکی از شهرستان های برخودار از شاخص مشارکت های خیران و بخش قابل توجهی از فضاهای آموزشی و تربیتی این شهرستان با مساعدت نیکوکاران تجهیز و ساخته شده است.
به گزارش ایرنا، بهاروند گفت: تعامل بخش صنعت با بدنه خدمات اجتماعی و فرهنگی شهرستان مطلوب است و مدرسه استثنایی نورالهدی ساوه توسط یکی از خیران فعال در عرصه صنعت به بهره برداری رسید.
معاون استاندار مرکزی افزود: توسعه متوازن فرهنگی و اجتماعی در گرو تقویت ساختار نظام آموزش و پرورش است و در این راستا باید از ظرفیت های ارزشمند خیران بهره برد.
رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان مرکزی نیز در این آیین در سخنانی گفت: استان مرکزی در سال های اخیر با رشد 70 درصدی فضاهای آموزشی خیر ساز رتبه نخست کشور در جلب مشارکت های خیران را دارد.
علی فخاری بیان کرد: شهرستان ساوه به عنوان یکی از شهرستان های استان فعال استان مرکزی در امر جلب مشارکت های خیران در توسعه فضاهای آموزشی و تربیتی است.
وی ادامه داد: رونق نظام تعلیم و تربیت استان مرکزی با مجاهدت و تلاش های خیرخواهانه خیران و نیکوکاران جان تازه ای می گیرد.
دبستان خیر ساز دخترانه نورالهدی در فضایی به مساحت 2300 مترمربع شامل سالن چند منظوره، استخر، سالن غذاخوری، واحد کاردرمانی و شنوایی سنجی است که با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال توسط حاج کریم و محمد میزبان از خیران ساوجی بنا شده است.
شهرستان ساوه دومین شهر پرجمعیت استان مرکزی است که بیش از 47 هزار دانش آموز در 270 مدرسه اشتغال به تحصیل دارند.
/60133075/خبرنگار: حسین مهدی زاده اصفهانی**انتشاردهنده:مژگان حیدری*
کد N1447204

وبگردی