آفتاب
در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

اقتصاد مقاومتی نمادی از دفاع مقدس است/عزم جهادی برای خوداتکایی

اقتصاد مقاومتی نمادی از دفاع مقدس است/عزم جهادی برای خوداتکایی

اراک- دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی در حقیقت نمادی از دفاع مقدس است که با تکیه بر ظرفیت های داخلی و عزم جهادی برای خوداتکایی محقق می شود.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دفاع مقدس نشان داد که تنها یک گزینه می تواند کشور را در مقابل دشمنان حفظ کند و آن گزینه، مقاومت و تکیه بر توان داخلی است.

وی افزود: دفاع مقدس اثبات کرد زمانی که تمام اقشار یک ملت دست در دست یکدیگر بگذارند، همه قدرت های پوشالی نمی توانند در برابر این ملت کاری از پیش ببرند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تئوری امام خمینی (ره) «ما تا آخر ایستاده ایم و مقاومت می کنیم» بود و در نهایت این تئوری پیروز شد و امروز نیز آن چه که می تواند کشور را به اهدافش برساند ولایت پذیری ملت است.

سلیمی افزود: پیام هشت سال دفاع مقدس این است که باید با تکیه بر ظرفیت های داخلی کشور، مسیر آینده را ترسیم کرد و با اقتدار تحریم ها را شکست.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای تکیه بر توان داخل کشور در زمینه های اقتصادی است و تنها ارتباط با کشورهای خارجی نمی تواند مشکلات درونی کشور را رفع کند.

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: آن چه که می تواند کشور را در زمینه اقتصاد مقاومتی به توفیق برساند عزم و اراده ملی و بهره گیری از ظرفیت های داخلی کشور است.

سلیمی با بیان این که اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد تهاجمی است که در مقابل استفاده از کالای خارجی حساسیت نشان می دهد.

وی بیان داشت: اگر استفاده از کالای ایرانی در کشور به یک فرهنگ تبدیل شود، چرخ کارخانجات به حرکت در می آید و ارز از کشور خارج نمی شود.

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی باید با استفاده از فناوری های روز دنیا، کیفیت تولیدات را افزایش داد تا استفاده از کالای داخلی ترویج شده و به دنبال آن تولید داخلی رونق گیرد.

سلیمی تاکید کرد: امروز اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش اقتصاد بیمار کشور است و سایر مسیرها کارساز نیست که در این مسیر، یک عزم ملی و روحیه جهادی لازم است تا رونق و نشاط را به اقتصاد بازگردانیم.

کد N1446985

وبگردی