آفتاب
معاون وزیر راه خبر داد؛

بنادر کوچک را واگذار می‌کنیم/سرمایه گذاران داخلی محدودیت ندارند

بنادر کوچک را واگذار می‌کنیم/سرمایه گذاران داخلی محدودیت ندارند

معاون وزیر راه گفت که هیج محدودیتی برای فعالیت سرمایه گذاران داخلی در بندرچابهار و سایر بنادر وجود ندارد و این وزارتخانه در تمام پروژه‌های بندری ازحضور سرمایه گذاران داخلی استقبال می‌کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی دریایی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر درمورد کم توجهی سازمان بنادر به سرمایه گذاران بخش خصوصی در بندرچابهار گفت: سرمایه گذاران داخلی، ۶۰۰۰میلیارد تومان در بنادر کشور سرمایه گذاری کرده اند و هیج محدودیتی برای فعالیت سرمایه گذاران داخلی در بندرچابهار و سایر بنادر کشور وجود ندارد ضمن اینکه سازمان بنادر برای پروژه های بعدی هم ازحضور سرمایه گذار داخلی و خارجی استقبال می کند.

محمد سعید نژاد افزود: بندر چابهار از موقعیت ویژه ای برای هندی ها برخوردار است و براساس سیاست عمومی کشور برای افزایش حمل و نقل بار در این بندر، از پتانسیل های ایران درجذب سرمایه گذار خارجی استفاده شده است.

وی اظهارکرد: قرارداد واگذاری مدیریت پیمانکاری برخی طرح های بندرچابهار به هندی ها با حضور نخست وزیرهند درایران و در اردیبهشت ماه منعقد شده و شامل دو قرارداد سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری برای تجهیزات و یک قرارداد ۱۵۰ میلیون دلاری برای فاینانس است.

آمادگی برای واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی 

سعید نژاد ه همچنین در جمع خبرنگاران گفت: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد که بنادر کوچک را به بخش خصوصی واگذار کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین افزود: ۸۳ شرکت درچهارمین  نمایشگاه بین المللی دریایی حضور دارند که ازاین میان ۱۲ شرکت خارجی از کشورهایی همچون آلمان، فرانسه، کره جنوبی، چین، ژاپن و قزاقستان هستند.

وی اظهارکرد: هیات های اقتصادی و تجاری کشورهای عراق، روسیه، هلند، یونان و... و. هم دراین نمایشگاه حضور دارند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: قرار است تفاهم نامه هایی میان شرکت ها دراین نمایشگاه امضا شود و قراردادهایی میان موسسات رده بندی ایران با کره، فرانسه و چین امضا شده است.

کد N1446347

وبگردی